1. Strona główna
  2. Informacje
  3. GDDKIA: Realizacja S7 Warszawa – Kiełpin to złożony i długotrwały proces. Budowa uzależniona od Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie

GDDKIA: Realizacja S7 Warszawa – Kiełpin to złożony i długotrwały proces. Budowa uzależniona od Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-12-15
GDDKIA: Realizacja S7 Warszawa – Kiełpin to złożony i długotrwały proces. Budowa uzależniona od Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie
Budowa S7 Warszawa - Kiełpin jeszcze nie ruszyła a już pod górkę. Zdjęcie poglądowe: GDDKIA
- Przygotowujemy się do realizacji S7 Warszawa – Kiełpin – poinformował warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Niestety, nie ma widoków na szybką budowę ekspresowej wylotówki, bo jak podkreślają drogowcy to złożony i długotrwały proces, wymagający między innymi współpracy z samorządami, przez których tereny przebiegać będzie planowana droga S7. Drugą sprawą jest zapewnienie pieniędzy na inwestycję.

Na realizację drogi ekspresowej S7 na północ z Warszawy kierowcy czekają od lat. W budowie są obecnie odcinki w okolicy Płońska i Czosnowa, niedawno otwarto trasę S7 do granicy z woj. warmińsko-mazurskim, ale na budowę ekspresówki z Warszawy do Kiełpina widoków nie ma. Co gorsza zanim GDDKIA ogłosi przetarg na wybór wykonawcy to po drodze jest cały szereg formalności i uzgodnień m.in. z samorządami, przez których tereny przebiegać będzie planowana droga.

S7 z Warszawy odpływa w czasie. GDDKIA - wiele zależy od pogody

Dla planowanej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a Warszawą, w pierwszej kolejności planowane jest ogłoszenie przetargu na projekt budowlany wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.

- W listopadzie 2021 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy tego odcinka według wariantu II.1. Oznacza to, że ostateczna decyzja środowiskowa daje nam zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji. Harmonogram prac będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych – podkreśla Małgorzata Tarnowska z GDDKIA oddział Warszawa.

Zanim jednak ruszą przetargi Generalna Dyrekcja musi wyjaśnić wiele spraw i rozwiązań z lokalnymi samorządami. Odbywają się spotkania GDDKIA z przedstawicielami Urzędu m.st. Warszawy, Dzielnicy Bielany oraz gmin Stare Babice, Izabelin i Łomianki, których tematem jest m.in. sprawa utrzymania dróg obsługujących tereny przyległe do przyszłej trasy S7, po oddaniu inwestycji do użytkowania. Jedną z poruszanych kwestii jest budowa węzła Janickiego w ciągu planowanej drogi ekspresowej S7.

- Z uwagi na rozpoczęte przez m.st. Warszawę prace projektowe zmierzające do uzyskania decyzji środowiskowej dla Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie (Trasy MMS-C) oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Miasta, podjęliśmy decyzję o przygotowaniu materiałów projektowych niezbędnych do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin wariantowo, tj. z węzłem Janickiego i bez niego (uwzględniając jednocześnie rezerwę terenową) – dodaje Tarnowska.

W celu finalnego rozstrzygnięcia budowy węzła Janickiego konieczna jest dalsza, ścisła koordynacja prac w zakresie rozwiązań technicznych, a głównie harmonogramów realizacji obu inwestycji. GDDKIA stoi na stanowisku, ze gwarancją zapewnienia pełnej funkcjonalności ruchowej w obrębie tego węzła i omawianych ciągów drogowych (trasy S7 i Trasy MMS-C), jest kontynuacja budowy przez m.st. Warszawa Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie aż do ul. Lazurowej w Warszawie.

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin na terenie Warszawy

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin na terenie Warszawy

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin na terenie Warszawy. Mapa: GDDKIA

Drugim, nie mniej ważnym tematem jest przejęcie do eksploatacji przez samorządy dróg równoległych, które służą do obsługi ruchu lokalnego. Podpisane zostały już dwa porozumienia przez Gminy Łomianki i Izabelin. - Zawarcie takiego porozumienia jest niezbędne również z m.st. Warszawą – zarówno dla inwestycji będących w przygotowaniu, jak też w zakresie istniejących dróg ekspresowych w granicach miasta. Uregulowanie kwestii dróg równoległych, potocznie zwanych serwisowymi, ułatwi mieszkańcom załatwianie spraw dotyczących nieruchomości zlokalizowanych w otoczeniu inwestycji, jak też usprawni proces utrzymania tych dróg, po ich oddaniu do ruchu – dodaje rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKIA.

Przypomnijmy, budowa północnej wylotówki z Warszawy obejmuje około 22 kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Czosnowa w podziale na dwa odcinki:

S7 Czosnów - Kiełpin - 9 km
S7 Kiełpin - Warszawa - 13 km

Oba odcinki są na etapie przygotowań do ogłoszenia przetargów. Ich ogłoszenie będzie jednak możliwe dopiero gdy resort infrastruktury znajdzie pieniądze na ich realizację. Co do odcinka S7 Czosnów - Kiełpin takie zapewnienia ze padly na początku października br.

Dodatkowe przetargi na odcinki dróg ekspresowych jeszcze w tym roku. Będzie S7 do Warszawy


Mapa drogi ekspresowej S7 na odcinku Czosnów - KIełpinMapa drogi ekspresowej S7 Czosnów - Kiełpin. Mapa: GDDKIA


Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin. Mapa: GDDKIA

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa