1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Tak dla obwodnicy Nysy w ciągu DK46 i DK41

Tak dla obwodnicy Nysy w ciągu DK46 i DK41

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl
  3. 2015-04-08
Tak dla obwodnicy Nysy w ciągu DK46 i DK41
Obwodnica będzie miała długość 16,5 kilometra i pobiegnie w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41. Koszt robót budowlanych to ponad 307 mln zł. Fot: GDDKiA
Wojewoda Opolski wydał zezwolenie na realizację obwodnicy Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41. Nowa trasa powstanie w drugiej połowie 2017 roku. W kwietniu wykonawca rozpocznie roboty budowlane, które potrwają do II połowy 2017 r. Budowa ponad 16-kilometrowej obwodnicy z dużymi mostami nad Nysą Kłodzką i kanałem Ulgi będzie kosztować ponad 307 milionów złotych.

Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41 została podpisana z wykonawcą 6 sierpnia 2014 roku. Wykonawcą jest konsorcjum firm „Mota-Engil Central Europe S.A.” Kraków i „Himmel & Papesch Sp. z o.o.” Opole. Obwodnica ma być gotowa w 32 miesiące od dnia podpisania umowy, czyli w październiku 2017 roku. Zadanie jest realizowane w systemie Projektuj i Buduj.

Mapa przebiegu obwodnicy Nysy

W ramach inwestycji powstanie 16,5 km nowej trasy, z czego 7,4 km jako ciąg drogi krajowej nr 46 (droga dwujezdniowa) oraz 9,1 km jako ciąg drogi krajowej nr 41 (droga jednojezdniowa, na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1). Wyzwaniem będzie też budowa 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100-metrowym przęsłem nurtowym, blisko 304-metrowej estakady nad planowanym Kanałem Ulgi oraz 2 obiektów nad istniejącymi liniami kolejowymi relacji Nysa – Opole oraz Nysa – Brzeg i Katowice – Legnica. Na obwodnicy będzie wybudowanych 5 skrzyżowań drogowych, w tym 4 ronda średnie oraz węzeł drogowy na skrzyżowaniu obwodnicy z DK46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej. Powstanie 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.

Tak będzie wyglądać obwodnica Nysy w ciągu DK41 i DK46

Szacuje się, że podczas budowy zostanie zużyte 550 000 metrów sześciennych ziemi do nasypów, 620 000 metrów sześciennych ziemi zostanie natomiast wykopanych. Do jej budowy potrzebne jest 160 000 ton masy bitumicznej, 29 000 metrów sześciennych betonu oraz 4 500 ton stali. W szczycie prac na placu budowy zatrudnionych ma być około 700 osób.

- Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowy miejskiej, poprawa bezpieczeństwa odcinka DK nr 46 i 41 oraz komfortu podróżujących. Zastosowanie nowoczesnych materiałów i technologii, przyczyni się do zmniejszenia uciążliwości obwodnicy dla środowiska oraz polepszy warunki bezpieczeństwa zarówno dla pieszych, jak i dla ruchu samochodowego – zaznaczają drogowcy.

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 41 Utrudnienia na drodze 46 Jak dojadę - Nysa