1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Trasa S19 Kock - Lubartów w ręce firmy Strabag. Będą umowy na Via Carpatię na północ od Lublina

Trasa S19 Kock - Lubartów w ręce firmy Strabag. Będą umowy na Via Carpatię na północ od Lublina

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-02-21
Trasa S19 Kock - Lubartów w ręce firmy Strabag. Będą umowy na Via Carpatię na północ od Lublina
Powstanie 100 km drogi ekspresowej S19 w woj. lubelskim. W tym roku umowy na odcinki na trasie Lublin - granica z woj. mazowieckim. Zdjęcia: GDDKIA
Projektowaniem i budową drogi ekspresowej S19 na trasie Kock – Lubartów zajmie się firma Strabag. Drogowcy uznali ofertę o wartości ponad 393 mln zł za najkorzystniejszą w przetargu. To jeden z sześciu odcinków na jakie podzielono budowę 100 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina.

Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19.

Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.

W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.

- W przetargu wpłynęło dziewięć ofert. Odrzucone zostały cztery oferty: konsorcjum Unibep (lider), Budrex i Value Engineering (partnerzy), firmy Polaqua, firmy Intercor oraz konsorcjum Rubau Polska (lider) i Poltores (partner). Powodem odrzucenia pierwszych trzech ofert był brak zgody wykonawców na przedłużenie terminu związania ofertą. Czwarta oferta została odrzucona ze względu na niezgodność jej treści z warunkami zamówienia (SWZ). Za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Strabag, która opiewa na 393 279 707, 96 zł – poinformowało biuro prasowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Strabag przymierza się do budowy odcinka S19 z obwodnicą Międzyrzeca Podlaskiego

To jeszcze nie koniec przetargu, bo pozostali oferenci, zgodnie z przepisami, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Później dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po jej zakończeniu, w przypadku braku odwołań i przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie umowy. Budowa drogi S19 Kock – Lubartów planowana jest w latach 2023-2025.

S19 Lublin – granica woj. lubelskiego z woj. mazowieckim w podziale na odcinki realizacyjne:

  • gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski (wybrana najkorzystniejsza oferta),
  • Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (trwa przetarg),
  • Radzyń Podlaski - Kock (trwa przetarg),
  • obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) (wybrana najkorzystniejsza oferta),
  • Kock - Lubartów (wybrana najkorzystniejsza oferta),
  • Lubartów - Lublin (podpisana umowa na realizację, trwa opracowywanie projektu budowlanego i materiałów do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)).


Droga ekspresowa S19 na północ od Lublina

Droga ekspresowa S19 na północ od Lublina. Mapa: GDDKIA

W realizacji już ponad 50 km trasy S19 Rzeszów - Barwinek

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Do tej pory drogowcy zawarli umowę na jeden z nich. Pozostałych pięć odcinków jest w trakcie postępowania przetargowego, a umowy na ich realizację mają być podpisane w tym roku.

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19 Jak dojadę - Kock Jak dojadę - Lubartów