1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Turecka firma wskazana do budowy S19 Jawornik - Lutcza

Turecka firma wskazana do budowy S19 Jawornik - Lutcza

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-01-12
Turecka firma wskazana do budowy S19 Jawornik - Lutcza
Droga S19 Lutcza - Domaradz - wybór najkorzystniejszej oferty. Mapa: GDDKIA
Ofertę firmy Kolin İnsaat Turizm Sanayi ve Ticaret drogowcy uznali za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą. Odcinek jest częścią trasy via Carpatia na południe od Rzeszowa.

- Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na realizację S19 Jawornik – Lutcza. Jest to oferta firmy Oferta Kolin İnsaat Turizm Sanayi ve Ticaret. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Wybrana oferta na projekt i budowę 5,2 km odcinka opiewa na kwotę prawie 1,85 mld zł. Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ciągu trasy głównej wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie, w tym estakada i tunel, a także most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt.

Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej, składającej się ze zlepieńców, piaskowców i łupków ilastych, charakterystycznej dla fliszu karpackiego. Ten krótki fragment poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy z trzech tuneli jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19.

W ramach zadania powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Jawornik w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD), infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją a także infrastruktura techniczna.

Drogowcy chcą aby prace projektowe i roboty budowlane zostały ukończone w ciągu maksymalnie 59 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca) w czasie robót budowlanych. 

Przypomnijmy, postępowanie przetargowe wszczęliśmy 30 czerwca 2022 r. Otwarcie ofert nastąpiło 23 września 2022 r. W przetargu złożono siedem ofert:

  • Koli̇n İnşaat Turi̇zm Sanayi̇ ve Ti̇caret – 1 849 563 300 zł
  • Gülermak/Budimex – 1 909 653 720 zł
  • Stecol – 1 930 397 201,62 zł
  • PORR – 2 160 236 700 zł
  • NDI/NDI Sopot/Doğuş İnşaat ve Ticaret – 2 700 832 938,51 zł
  • Nurol İnşaat ve Ticaret – 2 772 879 697,03 zł
  • Mostostal Warszawa/Acciona Construccion – 2 863 008 747,50 zł.

Warto dodać, że oferta tej samej firmy została uznana za najkorzystniejszą w przetrgu na sąsiedni odcinek Lutcza - Domardz.  Zadanie obejmuje realizację odcinka o długości ok. 6,4 km z tunelem, estakadą i mostami. Wybrana oferta opiewa na prawie 1,42 mld zł.

Ponad 1.4 mld zł za budowę krótkiego odcinka S19 Lutcza – Domaradz

Realizacja drogi ekspresowej S19 w woj. podkarpackim obejmuje obecnie cztery odcinki na południe od Rzeszowa. Są to odcinki: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla o łącznej długości ponad 42 km:

Via Carpatia. W budowie cztery odcinki S19 na Podkarpaciu

Budowa drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Budowa drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Zdjęcia: GDDKIA

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19 Jak dojadę - Domaradz