W 2025 kierowcy dostaną dodatkowy pas na A2 Łódź – Warszawa
Pierwszy krok w kierunku poszerzenia autostrady A2. Jest umowa na koncepcję dla odcinka z Łodzi do granicy z woj. mazowieckim. Zdjęcia: GDDKIA

W połowie 2025 roku mamy pojechać rozbudowaną autostradą A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą. To dalekie plany, na razie zawarto umowę na przygotowanie analizy technicznej z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim. Lada dzień poznamy najkorzystniejszą ofertę na dalszy ciąg poszerzenia A2 do węzła Konotopa pod Warszawą. Za półtora roku wybierani będą wykonawcy w systemie projektuj i buduj.

Na efekty pracy projektantów, którzy opracują analizę techniczną z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu i uzyskają decyzję środowiskową, poczekamy 19 miesięcy. Dotyczy to zarówno odcinka w woj. łódzkim, na który podpisano umowę z wykonawcą (długość 46,2 km, Transprojekt Gdański, wartość blisko 2,5 mln zł) jak i w woj. mazowieckim na który lada dzień zostanie wyłoniona najkorzystniejsza oferta (długość 43 km, wpłynęło pięć ofert, o wartości od 3,1 do 4,6 mln zł). 

Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargów w trybie projektuj i buduj na poszerzenie blisko 90 km autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu wykorzystując na ten cel szeroki pas dzielący jaki przewidziano na ten cel. Zakończenie inwestycji planowana jest na połowę 2025 r.

 

Rozbudowa autostrady A2 Łódź - Warszawa - mapa

Rozbudowa autostrady A2 Łódź - Warszawa - mapa. Źródło: GDDKIA

 

Poszerzenie autostrady A2 związane jest z rosnącym natężeniem ruchu oraz planowaną realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego w sąsiedztwie autostrady. Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015 r. wykazał, że na odcinku Łódź Północ – Wiskitki wynosiło ok. 40 tys. pojazdów na dobę, Wiskitki - Grodzisk Mazowiecki 45 tys. pojazdów na dobę, pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem wzrosło osiągając ok. 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą liczba pojazdów sięgnęła ok. 75 tys. pojazdów na dobę. Przeprowadzony w 2017 r. pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Maz. wykazał wzrost o 13 tys. pojazdów na dobę w stosunku do danych z 2015 r. Dodatkowy pas ruchu pozwoli zwiększyć płynności a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Marcin Sroka
2019-03-16 10:35
Wybacz miła redakcjo, ale robicie dobrą minę do złej gry. Rezerwa, o której tak zapamiętale wspominacie, a którą już wymienili moi przedmówcy jest na pas rowerowy - na obiektach mostowych jej po prostu nie ma. conadrogach.pl odnoszę wrażenie, że jest jedynie tablicą komunikatów GDDKiA - przepisywanie podanych informacji 1:1, zero własnych analiz, zero wypowiedzi nidzależnych ekspertów.
elPolako
2019-03-14 11:04
Dodam, że kierowcy udający się w stronę Trójmiasta czy ogólnie na pomorze powinni już wybierać wariant S7, brakuje fragmentu od Mławy do Płońska ale potem jest lux aż do samego Trójmiasta, kiedyś kierowcy jeździli A2+A1. W 2021r będzie gotowa S7 od Mławy do Płońska, a ekspresówka jest tylko 50 cm węższa w pasie drogi niż autostrada. Btw. polskie ekspresówki mają super standard, minimalnie gorszy niż autostrada europejska.
ccc
2019-03-14 10:58
MM bo mosty i infrastruktura pozwalaja bezproblemowo dodać tylko po jednym pasie.
elPolako
2019-03-14 10:58
A2 odciąży S8, jeżdżę S8 i jest tam znikomy ruch, trasa powinna odciążać ruch z południowych dzielnic Warszawy w stronę Piotrkowa czy Wrocławia a niestety google mapy zawsze każą jechać A2 na Wrocław. Polecam S8! Za chwilę będzie oddana wylotówka nówka sztuka, ruch na A2 się zmniejszy.
Krzysiek
2019-03-14 01:10
Nie bedzie od razu dwoch nowych pasow, bo miejsce jest tylko na jeden nowy pas :) 6 lat... masakra...
misio
2019-03-13 16:41
Kiedy likwidacja takiego samego punktu opłat przy zjeżdzie z S8 na A1 w stronę Warszawy.
MM
2019-03-13 09:46
A skoro już to ma trwać 6 lat, a spodziewany jest duży wzrost ruchu, to czemu nie zbudować od razu dwóch nowych pasów?
MM
2019-03-13 09:44
19 miesięcy na *projekt* dodatkowego pasa do istniejącej autostrady? Autostrady gdzie rezerwa pod ten pas była przewidziana od zawsze? Czegoś tu chyba nie rozumiem...
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: