W 2025 kierowcy dostaną dodatkowy pas na A2 Łódź – Warszawa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-03-12
Na efekty pracy projektantów, którzy opracują analizę techniczną z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu i uzyskają decyzję środowiskową, poczekamy 19 miesięcy. Dotyczy to zarówno odcinka w woj. łódzkim, na który podpisano umowę z wykonawcą (długość 46,2 km, Transprojekt Gdański, wartość blisko 2,5 mln zł) jak i w woj. mazowieckim na który lada dzień zostanie wyłoniona najkorzystniejsza oferta (długość 43 km, wpłynęło pięć ofert, o wartości od 3,1 do 4,6 mln zł).
Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargów w trybie projektuj i buduj na poszerzenie blisko 90 km autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu wykorzystując na ten cel szeroki pas dzielący jaki przewidziano na ten cel. Zakończenie inwestycji planowana jest na połowę 2025 r.
Rozbudowa autostrady A2 Łódź - Warszawa - mapa. Źródło: GDDKIA
Poszerzenie autostrady A2 związane jest z rosnącym natężeniem ruchu oraz planowaną realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego w sąsiedztwie autostrady. Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015 r. wykazał, że na odcinku Łódź Północ – Wiskitki wynosiło ok. 40 tys. pojazdów na dobę, Wiskitki - Grodzisk Mazowiecki 45 tys. pojazdów na dobę, pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem wzrosło osiągając ok. 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą liczba pojazdów sięgnęła ok. 75 tys. pojazdów na dobę. Przeprowadzony w 2017 r. pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Maz. wykazał wzrost o 13 tys. pojazdów na dobę w stosunku do danych z 2015 r. Dodatkowy pas ruchu pozwoli zwiększyć płynności a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.