W ciągu DK46 i DK41 powstanie obwodnica Nysy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-08-07
Budowa obwodnicy Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41 wkrótce stanie się faktem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na jej budowę z konsorcjum firm „Mota Engil” Kraków i „Himmel & Papesch” Opole. Obwodnica ma być gotowa w 32 miesiące od dnia podpisania umowy.
W przetargu na budowę obwodnicy wystartowało 8 wykonawców. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm „Mota Engil” Kraków i „Himmel & Papesch” Opole. Wykonawca ten zaproponował realizację zadania za kwotę 307,440 mln zł dając na wykonane prace 10 lat gwarancji. Zadanie zostanie zrealizowane w systemie Projektuj & Buduj.
W pierwszym etapie GDDKiA - jako instytucja, która finansuje i nadzoruje budowę obwodnic - wykonała w latach 2006-2009 Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe poprzedzone Studium Transportowym. Poddano w nim dokładnej analizie oraz konsultacjom społecznym różne możliwości ukształtowania drogi. W efekcie wyłoniono najlepszy przebieg obwodnicy, czyli północno-wschodni wariant nr VI. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji budowy obwodnicy Nysy GDDKiA uzyskała w 2009 r.
W kolejnych latach trwały starania o uzyskanie finansowania tej inwestycji, które zostały uwieńczone w roku 2013, kiedy to GDDKiA mogła ogłosić przetarg. Nastąpiło to w grudniu 2013 r., a rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło w maju 2014 roku. Po dopełnieniu wszystkich niezbędnych formalności, w dniu 6 sierpnia 2014 roku podpisano umowę z wykonawcą.
W pierwszym etapie GDDKiA - jako instytucja, która finansuje i nadzoruje budowę obwodnic - wykonała w latach 2006-2009 Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe poprzedzone Studium Transportowym. Poddano w nim dokładnej analizie oraz konsultacjom społecznym różne możliwości ukształtowania drogi. W efekcie wyłoniono najlepszy przebieg obwodnicy, czyli północno-wschodni wariant nr VI. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji budowy obwodnicy Nysy GDDKiA uzyskała w 2009 r.
W kolejnych latach trwały starania o uzyskanie finansowania tej inwestycji, które zostały uwieńczone w roku 2013, kiedy to GDDKiA mogła ogłosić przetarg. Nastąpiło to w grudniu 2013 r., a rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło w maju 2014 roku. Po dopełnieniu wszystkich niezbędnych formalności, w dniu 6 sierpnia 2014 roku podpisano umowę z wykonawcą.