1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W grudniu pojedziemy całą S3 ze Szczecina do Bolkowa na Dolnym Śląsku

W grudniu pojedziemy całą S3 ze Szczecina do Bolkowa na Dolnym Śląsku

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-11-08
W grudniu pojedziemy całą S3 ze Szczecina do Bolkowa na Dolnym Śląsku
S3 Szczecin - Bolków będzie przejezdna do końca roku. Na otwarcie czeka 45 km fragment obejmujący odcinki Polkowice - Lubin i te z dobudowywaną drugą jezdnią na trasie Zielona Góra - Nowa Sól. Zdjęcia: GDDKIA
Do końca roku drogowcy planują otworzyć około 45 km drogi ekspresowej S3. To brakujący odcinek Polkowice – Lubin (woj. dolnośląskie) i fragment trasy w woj. lubuskim Zielona Góra - Nowa Sól, gdzie dobudowywana jest druga jezdnia. Dzięki temu kierowcy podróżujący ze Szczecina na południe Polski mogą ekspresowo ominąć aglomeracje Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry i Legnicy, następnie przeciąć bezkolizyjnie autostradę A4 i dojechać do Bolkowa.

Ten rok obfituje w nowe kilometry ekspresowej trójki. Tylko w ciągu ostatnich miesięcy otwarto ponad 100 km drogi S3 w województwach lubskim i dolnośląskim. Na pozostałych odcinkach prace są opóźnione. Wykonawcy podjęli jednak działania, które mają do końca roku zapewnić przejezdność na brakujących odcinkach trasy S3 ze Szczecina do Bolkowa. Drogowcy zapewniają, że pojedziemy nią do końca tego roku.

 

Chodzi m.in. o odcinek S3-ki od Zielonej Góry do Niedoradza, który miał być gotowy w maju, a fragment z Niedoradza do Nowej Soli w lipcu tego roku. Niestety okazało się, że prace wymagały większego zakresu i zaangażowania niż ujęto to przy zawieraniu kontraktu.

 

W województwie lubuskim prowadzona będzie jeszcze budowa nowego mostu w ciągu S3 na wysokości Cigacic. Tu prace zgodnie z umową mają potrwać do połowy 2019 roku.

 

Część drogi ekspresowej S3 na południu przetnie góry i poprowadzona będzie w tunelu

Część drogi ekspresowej S3 na południu przetnie góry i poprowadzona będzie w tunelu. Zdjęcia: GDDKIA

Dalsze odcinki S3 są już projektowane i będą powstawać sukcesywnie w 2021 i 2023 r. Południowy fragment S3 podzielono na dwa odcinki: węzeł Bolków – w. Kamienna Góra Północ mający ponad 16 km. Przebiega on przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m. Koszt budowy tego odcinka to ponad 1,5 mld zł, jego oddanie do ruchu jest planowane w pierwszej połowie 2023 r. Drugi, przygraniczny odcinek S3 w. Kamienna Góra Północ – w. Lubawka o długości ok. 15,3 km, planujemy udostępnić kierowcom w drugiej połowie 2021 r., a wartość robót wynosie prawie 880 mln zł.

 

- W 2023 r. przejedziemy całą blisko 500-kilometrową trasą od Świnoujścia do granicy z Czechami – obiecują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Złożonej obietnicy sprzyja fakt, że ruszyły już pierwsze prace na północy kraju, na odcinku prowadzącym ze Szczecina do Świnoujścia. Na wiosnę rozpoczną się roboty budowlane na dwóch odcinkach na trasie Brzozowo – Miękowo – Rzęśnica. Odcinki mają być gotowe w połowie 2021 r. Ponadto, na wiosnę przewidziano uruchomienie procedury przetargowej dla fragmentu S3 Świnoujście – Troszyn. Realizacja tego początkowego fragmentu S3 w formule projektuj i buduj planowana jest w latach 2020-2023.

 

Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy prawie 500-kilometrowa droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Fragment europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania na Krecie.

 

Budowa drogi ekspresowej S3 - mapa z podziałem na odcinki realizacyjne. Mapa: GDDKIA

Budowa drogi ekspresowej S3 - mapa z podziałem na odcinki realizacyjne

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3