W kwietniu umowy na S17 Lublin – Hrebenne. Obwodnica Tomaszowa w budowie
W przygotowaniu będzie cały odcinek drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego. W kwietniu GDDKIA chce podpisać umowy z wykonawcami. Zdjęcia: GDDKIA

Jeszcze w kwietniu podpisane zostaną umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej dla kolejnych 120 km drogi ekspresowej S17 i dziewięciu odcinków realizacyjnych od Piask koło Lublina do granicy z Ukrainą w Hrebennem. Powstaje też obwodnica Tomaszowa Lubelskiego.

Poznaliśmy najkorzystniejsze oferty na opracowanie kolejnego etapu dokumentacji przyszłej drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne. Za najkorzystniejsze drogowcy uznali oferty dwóch firm ze Śląska tj. IVIA oraz Mosty Katowice. - Jeśli nie będzie odwołań to umowy z wykonawcami podpiszemy w kwietniu br.- zapowiadają przedstawiciele lubelskiego oddziału GDDKIA.

Przypomnijmy, że przetarg na trasę o łącznej długości ok. 120 km podzielony był na trzy części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km:

  • węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km),
  • węzeł Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km)
  • węzeł Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).

 

Druga obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km):

  • węzeł Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km),
  • węzeł Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km),
  • obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km)
  • Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km).

 

Trzecia część dotyczyła odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km).

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne. Mapa: GDDKIA

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne

 

 

Mosty Katowice przedstawiły najkorzystniejszą ofertę na część pierwszą i trzecią (wartość odpowiednio ok. 8,4 mln zł i ok. 4,3 mln zł). IVIA zaproponowała natomiast opracowanie dokumentacji w części drugiej za ok. 9,7 mln zł.

Dodajmy, że zakres części pierwszej i drugiej to koncepcja programowa czyli dokumentacja pokazująca bardziej szczegółowe rozwiązania dla określonego w decyzji środowiskowej przebiegu trasy, z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego.

Natomiast część trzecia to opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Wykonawca dokumentacji przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi jeszcze badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej.

Opracowanie dokumentacji pozwoli na ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac. Realizacja całości trasy S17 od Piask do Hrebennego w systemie projektuj i buduj planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Pozwoli to na domknięcie realizacji całej trasy S17 od Warszawy przez Lublin do wschodniej granicy w Hrebennem. Przypominamy, że w budowie jest praktycznie cały pozostały odcinek S17 o długości ok. 100 km - od miejscowości Zakręt do węzła Kurów Zachód. Z nowych odcinków mamy skorzystać w tym roku. Od kilku lat kierowcy poruszają się po ekspresowej obwodnicy Lublina (w tym ekspresowej trasy Kurów – Piaski).

Odcinki drogi ekspresowej S17 w budowie:

  • S17 wezeł Lubelska – początek obwodnicy Garwolina (3 odcinki o łącznej długości 36,9 km)

  • S17 obwodnica Garwolina – węzeł Kurów Zachód (4 odcinki, 58,6 km)

  • S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (9,6 km)

 

Powstaje też obwodnica Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17, którą buduje Mota Engil Central Europe (umowa na aktualizację projektu i budowę obwodnicy została podpisana w listopadzie 2017 roku). Jesienią 2018 roku. Drogowcy uzyskali pozwolenia zamienne co pozwoliło rozpocząć prace na całej inwestycji.

Obwodnica ominie Tomaszów Lubelski od wschodniej strony i będzie miała 9,6 km długości. Powstanie jako jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, choć docelowo przewidziana jest jako droga dwujezdniowa. W jej ciągu powstaną węzły: Tomaszów Północ (na przecięciu z DW850) i Tomaszów Południe (na włączeniu do S17) – węzły będą budowane w docelowym przekroju dwujezdniowym). Nad doliną rzeki Sołokiji droga pobiegnie estakadą.

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

AV
2019-05-10 13:02
Czyli poł. S12 z S 8 wypadałoby gdzieś w okolicy Złoczewa.
AV
2019-05-10 12:58
Przyłączam się do stanowiska, że S12 powinna być zbudowana z Puław co najmniej do Bełchatowa i w tej okolicy łączyć się z S8, a wcześniej ("po drodze") z S7 i A1.
AV
2019-05-10 12:56
Bardziej niż S17 na odcinku z Piask do Hrebennego (i S12 z Piask do Dorohuska) potrzebna jest - i to bardzo pilnie - S12 z Puław do Piotrkowa Tryb. - aby otworzyć Lubelszczyznę na Zachód - tj. połączyć Lublin z centrum / zachodem i północą Polski poprzez dostęp do węzła komunikacyjnego w okolicach Łodzi (z pominięciem okolic Wa-wy). Brakujący odcinek S12 z Puław do Piotrkowa służyłby głównie obywatelom Polski, zwłaszcza centralnej i środkowej, natomiast ekspresówki S17 i S12 na wschód i południowy - wschód od Piask to inwestowanie w komfort podróży przede wszystkim dla Ukraińców. Czy o to w wydawaniu publicznych pieniędzy powinno chodzić? p.s. Nie zmienia to oczywiście faktu, iż konieczne są obwodnice miast na DK 17 (np. Tomaszowa Lub.)
S12 do Belchatowa
2019-04-16 14:31
Przekaż, podaj dalej (gdzie się da, wyślij mail do znajomego, do ministerstwa) ten wpis: hasło "S12 do Bełchatowa" Walczmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obwodnicą skomunikuje to dobrze region. Pozwoli pozyskać w okolicach Woli Rokszyckiej nowe tereny pod inwestycje http://oi65.tinypic.com/122zszr.jpg Walczmy żeby nie było tak jak teraz jest z S8 gdzie urywa się w szczerym polu a powinna zostać przedłużona do Tomaszowa Mazowieckiego.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: