W lipcu poznamy korytarze nowej drogi S5 od Grudziądza A1 do Ostródy S7
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-04-29
13 października 2015 roku połączenie autostrady A1 z drogą ekspresową S7 wpisano w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Realizacją ma być objęty około 85 km odcinek trasy S5 pomiędzy drogami A1 i S7. Pierwsze prace już ruszyły…
- Rozpoczęliśmy od studium korytarzowego, podstawowego dokumentu projektowego, kompleksowo przedstawiającego drogowe zamierzenie inwestycyjne. Prace już trwają, a efekty poznamy w lipcu tego roku. Wykonane do tej pory wstępne analizy potwierdzają potrzebę przedłużenia ekspresowej „piątki” – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Opracowanie studium korytarzowego dla trasy S5 zostało poszerzone w początkowym etapie o studium sieci drogowej. Dzięki temu możliwe będzie nie tylko określenie korytarzy dla potencjalnych przebiegów trasy i powiązań z siecią dróg publicznych, ale pozwoli przeprowadzić ich analizę i porównania. - Taka analiza, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z obszarami o różnych funkcjach przestrzennych, w tym objętych ochroną (środowisko przyrodnicze, zabytki, struktura osiedleńcza, budowa geologiczna itp.), pozwoli na wybór najlepszych korytarzy drogowych, tj. najmniej konfliktowych i realnych pod względem ekonomicznym – dodają drogowcy.
Dalszym etapem, po zapewnieniu finansowania na prace przygotowawcze, będzie ogłoszenie przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ).
Przypominamy, że pierwszy z etapów budowy trasy S5 Grudziądz – Ostróda już ruszył. Dla 5-kilometrowego odcinka Ornowo - Wirwajdy, będącego kontynuacją obwodnicy Ostródy drogowcy podpisali umowę z wykonawcą prac w systemie projektuj i buduj. Nowy odcinek będzie częścią południowego obejścia miasta i łącznikiem pomiędzy drogami krajowymi 15 i 16.
Startuje S5 Ornowo - Wirwajdy czyli południowa obwodnica Ostródy
Planowane koorytarze przebiegu drogi ekspresowej S5 Grudziądz - Ostróda. Mapa: GDDKIA
Droga ekspresowa S5 będzie nowym szlakiem komunikacyjnym łączącym cztery województwa, tj. warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie, wielkopolskie i dolnośląskie. W docelowym układzie połączy się z drogą ekspresową S7 pod Ostródą, a w dalszej perspektywie poprzez S51, S16, S61 i z wykorzystaniem planowanej S10 ma utworzyć dodatkowy ciąg dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód.