W lipcu startuje budowa drogi S11 z Koszalina do Bobolic
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-07-02
Blisko 50 km drogi S11 od Koszalina do Bobolic wchodzi w etap budowy
Umowy na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków S11 między Koszalinem i Bobolicami o łącznej długości 48 km podpisano w lutym i marcu ubiegłego roku. Wykonawcy zrealizowali prace projektowe i zgodnie z terminami kontraktowymi złożyli wnioski o wydanie decyzji ZRID. Obecnie inwestycje te przechodzą z fazy projektowania do etapu robót budowlanych.
Jako ostatnią wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S11 Koszalin - Zegrze Pomorskie o długości 16,8 km.
- Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności i umożliwia rozpoczęcie robót budowlanych, które wykonawca tego odcinka – firma Budimex powinien rozpocząć już w lipcu. W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzone rozpoznanie saperskie terenu i niezbędne inwentaryzacje. Zakończenie inwestycji planowane jest na wrzesień 2023 roku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ekspresowa S11 Koszalin - Szczecinek: mapy, zdjęcia, terminy
Mapa drogi ekspresowej S11 w woj. zachodniopomorskim, odcinek Koszalin - Bobolice w budowie. Mapa: GDDKIA
Przypomnijmy, droga S11 Koszalin – Bobolice realizowana jest w podziale na trzy odcinki:
- S11 Koszalin - Zegrze Pomorskie (wykonawca Budimex, decyzja ZRID z 30 czerwca 2021 r.)
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach. Droga będzie miała zupełnie inny przebieg niż obecna DK11. Odcinek Koszalin - Zegrze Pomorskie będzie się rozpoczynał od węzła Koszalin Zachód, którego północna część powstała w ramach budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6. Dalej droga będzie biegła w kierunku południowym na zachód od DW167. W rejonie miejscowości Niekłonice powstanie para Miejsc Obsługi Podróżnych (docelowo kategorii II). Na południe od miejscowości Niedalino S11 przetnie DW167 i będzie dalej biegła w kierunku wschodnim. Na przecięciu z DW167 powstanie węzeł drogowy Zegrze Pomorskie. Za węzłem rozpocznie się kolejny odcinek realizacyjny S11. Na trasie zaplanowano realizację piętnastu obiektów mostowych, powstanie również pięć przejść dla zwierząt oraz przepusty dla płazów i małych zwierząt. - S11 Zegrze Pomorskie - Kłanino (wykonawca Mostostal Warszawa, decyzja ZRID z 24 czerwca 2021r.)
W ramach inwestycji zostanie zrealizowana dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach. Odcinek Zegrze Pomorskie - Kłanino będzie się rozpoczynał za węzłem Zegrze Pomorskie (ten węzeł będzie realizowany w ramach wcześniejszego odcinka). Droga będzie biegła w kierunku wschodnim, głównie przez tereny leśne. Trasa przejdzie na południe od lotniska w Zegrzu Pomorskim. W rejonie miejscowości Dargiń powstanie para MOP kategorii I (parkingi i toalety).
W rejonie miejscowości Kłanino droga zbliży się do obecnej drogi krajowej nr 11. Powstanie tam węzeł drogowy, za którym rozpocznie się kolejny odcinek realizacyjny S11. Na trasie zaplanowano realizację siedmiu wiaduktów, powstanie również pięć przejść dla zwierząt, w tym dwa górne o szerokości 60 metrów oraz przepusty dla płazów i małych zwierząt. - S11 Kłanino - Bobolice (wykonawca konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, decyzja ZRID z 21 czerwca 2021r.)
W ramach inwestycji zostanie zrealizowana dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach. Odcinek Kłanino - Bobolice będzie się rozpoczynał za węzłem Kłanino (ten węzeł będzie realizowany w ramach wcześniejszego odcinka). Droga będzie biegła na wschód od obecnej S11. Na przecięciu z DW169 powstanie węzeł drogowy Głodowa. Nowa trasa ominie miejscowość Bobolice, w której obecnie (zwłaszcza w okresie wakacji) często tworzą się zatory drogowe. Na przecięciu z DW171 powstanie węzeł drogowy Bobolice, który będzie również skomunikowany z obecną DK11. W ramach inwestycji powstanie też Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Bobolice. Na trasie zaplanowano realizację ośmiu wiaduktów, powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne.
Droga ekspresowa S11 docelowo będzie miała 550 km długości i połączy 4 województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie oraz śląskie. Korytarz drogi prowadzi w większości śladem obecnej drogi krajowej nr 11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom.
W Wielkopolsce dla poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S11 (za wyjątkiem S11 Piła - Ujście i Kórnik - Ostrów) trwa proces przygotowawczy, który obejmuje Studium korytarzowe (SK), Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z uzyskaniem DŚU. Pisaliśmy więcej o tym tutaj:
Coraz bliższe perspektywy budowy drogi S11
Dobiega końca budowa 7 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11,obwodnicy Kępna. Jest szansa, że w wakacje kierowcy pojadą nową trasą. II etap obwodnicy Kępna wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy na osi północ - południe w ciągu obecnej DK11, a przyszłej S11.
W wakacje nowym odcinkiem S11 ominiemy Kępno
Z kolei w woj. opolskim w budowie jest około 25 kilometrowa obwodnica Olesna. Nową trasą kierowcy pojadą pod koniec przyszłego roku:
Prace przy budowie S11 - obwodnicy Olesna przyspieszają