W maju obwodnica Szczuczyna w standardzie drogi ekspresowej S61
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-03-26
Za ponad miesiąc obwodnica Szczuczyna będzie miała pełny standard drogi ekspresowej. Na finiszu jest dobudowa jej drugiej jezdni, dla której prace ruszyły jesienią 2018 r. Obecnie trwają już roboty wykończeniowe m. in.: wykonywanie drenażu, a także odwiertów pod pale do ekranów akustycznych.
W 2020 przybędzie niewiele ponad 100 km dróg. Zabraknie S2 obwodnicy Warszawy?
Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna w ciągu S61, o długości ok. 6,6 km, powstaje od strony północno-zachodniej i połączy się istniejącym dwujezdniowym węzłem Szczuczyn. W przeciwieństwie do pierwszej nitki, asfaltowej, wykonana będzie z betonu cementowego. Wraz z drogą powstały obiekty inżynierskie i poszerzenia fragmentu istniejącej jezdni. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu 2x2 o szerokości pasów ruchu 3,5 m plus pasy awaryjne – po 2,5 m każdy. Droga będzie mogła przenosić obciążenia do 115 kN/oś. Całość ma być gotowa w maju 2020 roku.
Wykonawcą obwodnicy Szczuczyna w formule projektuj i buduj jest POLAQUA (umowa podpisana w maju 2017 r.).
Mapa drogi ekspresowej S61 - via Baltica. Mapa: GDDKIA
S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – Suwałki – Budzisko
S61 to „kręgosłup” całego międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą). Łączna długość przyszłej S61 to prawie 210 km, z czego kierowcy już korzystają z dwóch odcinków o łącznej długości ok. 25,5 km (fragment obwodnicy Augustowa i cała obwodnica Suwałk). W realizacji jest pozostała całość trasy, tj. blisko 185 kilometrów w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie Projektuj i buduj (przygotowanie projektu, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID) albo w budowie.