W styczniu umowa na S7 Warszawa – Kiełpin
Droga ekspresowa S7 będzie najdłuższą ekspresówką w kraju. Trwają przygotowania do budowy jej brakujących odcinków na północ od Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA

W styczniu przyszłego roku drogowcy zamierzają podpisać umowę na koncepcję budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin. Najbliżej opracowania dokumentacji jest wyłoniona w przetargu firma TPF. Odcinek ułatwiający dojazd do stolicy od strony północnej, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Jego budowa ma być prowadzona w latach 2022-2024.

W przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi S7 Kiełpin - Trasa AK w Warszawie zwyciężyła oferta firmy TPF o wartości 3,4 mln zł. Jeżeli nie będzie odwołań to umowa z wykonawcą zostanie zawarta w styczniu 2019 roku.

Zadanie polega na opracowaniu dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.

 

Opracowana koncepcja programowa będzie podstawą do ogłoszenia w II kwartale 2020r. przetargu na wybór wykonawcy w systemie ,,Projektuj i Buduj”. Drogowcy chcą podpisać umowę pod koniec tego samego roku. Prace budowlane mogłyby wtedy ruszyć po opracowaniu projektu tj. w 2022 roku. Nowym odcinkiem S7-ki pojedziemy najwcześniej za sześć lat. Jej realizacja pochłonie 1,7 mld zł.

 

Droga ekspresowa S7 Warszawa - Kiełpin usprawni wylot ze stolicy w kierunku Gdańska

Będą po trzy-cztery pasy jezdni i tunele na S7 Warszawa – Kiełpin. Ruszają przygotowania do budowy wylotówki w północnej części stolicy. Zdjęcia: GDDKIA


Odcinek drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin to wylotówka ze stolicy w kierunku Gdańska. Odcinek o długości prawie 13 kilometrów będzie miał po trzy a miejscami nawet cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Trasa pobiegnie przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki, droga przejdzie dwoma tunelami. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, Gen. Maczka, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

 

Prace przygotowawcze prowadzone są także dla pozostałych odcinków S7-ki na północ od Warszawy. Na przyszłą S7 od Płońska do Czosnowa opracowywana jest już koncepcja programowa, a na odcinek od Czosnowa do Kiełpina wkrótce poznamy wykonawcę dokumentacji.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

rowerzysta
2018-12-20 11:10
A jak wyjechać od strony Starego Miasta i Wisłostrady w stronę Gdańska? Tam ciągle są korki, światła, przejścia dla pieszych itp. co powoduje kolejne korki, bo ruch nie przebiega płynnie tylko się kumuluje przy postojach. Potrzebna jest bezkolizyjna wylotówka po 3 pasy w każdym kierunku od Wisłostrady do Łomianek. A obwodnica to by mogła być przebudowana DK-50 na S-50 od Płońska przez Sochaczew do Grójca, obok nowego lotniska CPK.
Mati
2018-12-17 20:24
To teraz korki z Łomianek przesuną się na Trasę AK. Ale tak jest zawsze - niby obwodnica, niby dużo pasów ruchu i spodziewane odciążenie ruchu na "krajówkach". Ale znacznie lepiej i szybciej będzie się omijać Warszawę jadąc do Gdańska. Byleby tylko nie szaleć po takich drogach w stylu "polski kierowca miszcz prostej".

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: