1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W styczniu umowa na S7 Warszawa – Kiełpin

W styczniu umowa na S7 Warszawa – Kiełpin

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-12-13
W styczniu umowa na S7 Warszawa – Kiełpin
Droga ekspresowa S7 będzie najdłuższą ekspresówką w kraju. Trwają przygotowania do budowy jej brakujących odcinków na północ od Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA
W styczniu przyszłego roku drogowcy zamierzają podpisać umowę na koncepcję budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin. Najbliżej opracowania dokumentacji jest wyłoniona w przetargu firma TPF. Odcinek ułatwiający dojazd do stolicy od strony północnej, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Jego budowa ma być prowadzona w latach 2022-2024.

W przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi S7 Kiełpin - Trasa AK w Warszawie zwyciężyła oferta firmy TPF o wartości 3,4 mln zł. Jeżeli nie będzie odwołań to umowa z wykonawcą zostanie zawarta w styczniu 2019 roku.

Zadanie polega na opracowaniu dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.

 

Opracowana koncepcja programowa będzie podstawą do ogłoszenia w II kwartale 2020r. przetargu na wybór wykonawcy w systemie ,,Projektuj i Buduj”. Drogowcy chcą podpisać umowę pod koniec tego samego roku. Prace budowlane mogłyby wtedy ruszyć po opracowaniu projektu tj. w 2022 roku. Nowym odcinkiem S7-ki pojedziemy najwcześniej za sześć lat. Jej realizacja pochłonie 1,7 mld zł.

 

Droga ekspresowa S7 Warszawa - Kiełpin usprawni wylot ze stolicy w kierunku Gdańska

Będą po trzy-cztery pasy jezdni i tunele na S7 Warszawa – Kiełpin. Ruszają przygotowania do budowy wylotówki w północnej części stolicy. Zdjęcia: GDDKIA


Odcinek drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin to wylotówka ze stolicy w kierunku Gdańska. Odcinek o długości prawie 13 kilometrów będzie miał po trzy a miejscami nawet cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Trasa pobiegnie przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki, droga przejdzie dwoma tunelami. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, Gen. Maczka, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

 

Prace przygotowawcze prowadzone są także dla pozostałych odcinków S7-ki na północ od Warszawy. Na przyszłą S7 od Płońska do Czosnowa opracowywana jest już koncepcja programowa, a na odcinek od Czosnowa do Kiełpina wkrótce poznamy wykonawcę dokumentacji.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa