• Facebook - conadrogach
W tym roku ekspresową S3 przez Lubuskie. Brakuje tylko nowego mostu przez Odrę
Do użytkowania oddano kolejny fragment drogi ekspresowej S3 - pomiędzy węzłami Zielona Góra Północ i Niedoradz, na odcinku o długości 13,3 km dobudowano druga jezdnię. Zdjęcia: GDDKIA

Od kilku dni kierowcy jeżdżą dwoma jezdniami drogi ekspresowej S3 Zielona Góra – Niedoradz. To ponad 13 kilometrowy odcinek trasy budowany wraz z nowym łącznikiem do DW282 w Zielonej Górze. Do końca roku przybędzie jeszcze 17 kilometrów S3-ki od Niedoradza do Nowej Soli. Odcinek ten niemal zakończy budowę ekspresówki w województwie lubuskim. Do pełni szczęścia zabraknie tylko nowego mostu przez Odrę na wysokości Cigacic. Jego budowa zakończy się w II połowie przyszłego roku.

Budowę drogi ekspresowej S3 między Sulechowem, a Nową Solą podzielono na trzy odcinki. Pierwszy z nich to będący już w użytkowaniu odcinek z Sulechowa do węzła Zielona Góra Północ o długości 13,4 km długości. W ramach tego zadania powstaje jeszcze nowy most na Odrze w Cigacicach. Obiekt powstaje w miejscu starego, z którego ruch przełożono na nowy obiekt w ciągu jezdni S3. Zakończenie prac zaplanowano na druga połowę 2019 r.

 

W minionym tygodniu, po kilku miesiącach opóźnienia, oddano wreszcie odcinek S3 od węzła Zielona Góra Północ do Niedoradza. Na odcinku o długości 13,3 km, dobudowano jezdnię po stronie wschodniej oraz wymieniono nawierzchnię na istniejącej. Koszt prac to 211 mln zł.

 

Mapa drogi ekspresowej S3 Zielona Góra - Niedoradz

Mapa drogi ekspresowej S3 Zielona Góra - Niedoradz. Mapa: GDDKIA


Istotnym elementem inwestycji, szczególnie dla mieszkańców Zielonej Góry, była budowa łącznika o długości ok. 1,5 km od węzła Zielona Góra Północ na S3 do ronda na drodze 282 (ul. Szosa Kisielińska) na wysokości Osiedla Pomorskiego we wschodniej części miasta. Koszt jego budowy pokryły po połowie Miasto Zielona Góra i GDDKiA, natomiast włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto.

 

Trzeci z odcinków to fragment z Niedoradza do Nowej Soli. Liczy on 17,3 km długość. Inwestycja podobnie jak odcinek z Niedoradza do Zielonej Góry polega na dobudowie bliźniaczej jezdni i miała być zakończona w lipcu. Drogowcy obiecują, że pojedziemy nim jeszcze w tym roku.

 

- W ciągu ostatnich miesięcy udostępniliśmy już kierowcom ponad 100 km S3 w województwach lubuskim i dolnośląskim. Dalsze odcinki S3 będą powstawać sukcesywnie zarówno na północnym jak i południowym fragmencie drogi – podsumowują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

W województwie zachodniopomorskim, między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy S3 na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica. Roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

 

Natomiast na Dolnym Śląsku, jedynie poza ok. 14 km odcinkiem od węzła Kaźmierzów koło Polkowic do węzła Lubin Północ, trasa została już udostępniona do ruchu. Wykonawca tego odcinka deklaruje, że do końca 2018 r. planuje uzyskać przejezdność, jednak postęp prac uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Oddanie tego fragmentu pozwoli dojechać z północy aż za autostradę A4 do Bolkowa.

 

Droga ekspresowa S3 poprowadzi do Lubawki na granicy z Czechami

Droga ekspresowa S3 poprowadzi do Lubawki na granicy z Czechami, gdzie połączy się z czesą autostradą D11. Zdjęcia: GDDKIA

 

W realizacji są już pozostałe fragmenty trasy na południe, do granicy z Czechami. Projektowany fragment S3-ki od Bolkowa do Lubawki przebiega przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m.

 

Co więcej, zgodnie z porozumiem podpisanym przez strony rządowe Polski i Czech, S3 po stronie czeskiej połączy się z autostradą D11.

 

Mapa realizacji drogi ekspresowej S3 w podziale na odcinki. Mapa: GDDKIA

 

Mapa realizacji drogi ekspresowej S3

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

dziennikarka
2018-12-07 23:02
Dwoma Annami
S3
2018-12-07 01:01
Jeszcze tylko trzeba dorobić bezkolizyjne skrzyżowanie z drogą krajową 22 Gorzów Południe i będzie git. Obecne tymczasowe rozwiązanie to totalna lipa.
rrr
2018-12-06 19:08
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
maniek
2018-12-06 19:08
tesytowy komentarz

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: