1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W tym roku S7 Warszawa – Gdańsk dłuższa o nowe odcinki. Raport z budowy S7 Napierki – Płońsk

W tym roku S7 Warszawa – Gdańsk dłuższa o nowe odcinki. Raport z budowy S7 Napierki – Płońsk

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-01-07
W tym roku S7 Warszawa – Gdańsk dłuższa o nowe odcinki. Raport z budowy S7 Napierki – Płońsk
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Płońsk - Pieńki. Zdjęcia: GDDKIA
Trwają prace w terenie na ponad 70-kilometrowym odcinku S7 od granicy województwa warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do obwodnicy Płońska. Część z nich kierowcy mogą obserwować w czasie podróży obecną DK7. Przedstawiamy raport z budowy trasy S7 na północ od Warszawy. Kiedy pojedziemy nowymi odcinkami drogi S7 Warszawa – Gdańsk? Jakie odcinki drogi S7 będą oddane w 2021 roku?

Około 71 km fragment drogi ekspresowej od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do Płońska jest budowany w podziale na 4 odcinki: Napierki – Mława, Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Odcinek Mława – Strzegowo realizuje firma PORR, pozostałe trzy Strabag. Na dwóch odcinkach najbliżej Płońska prace są już za półmetkiem. Według zapewnień GDDKiA dwupasmową, betonową ekspresówką pomiędzy Mławą a Płońskiem przejedziemy w tym roku. Odcinek do granicy z woj. warmińsko-mazurskim powstanie z opóźnieniem. Oto jak pod koniec 2020 roku wygląda budowa trasy S7 na każdym z jej odcinków…

Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne

Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki - Płońsk - mapa odcinków w budowie

Mapa budowanej drogi ekspresowej S7 Napierki - Płońsk. Najpóźniej wydano ZRID dla odc. Napierki - Mława i poczekamy na niego do 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA

S7 Płońsk - Pieńki

Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się we wrześniu 2019 r. Wykonywane są nasypy i wykopy, wzmocnienia gruntów, dolne i górne warstwy konstrukcji nawierzchni oraz niektóre prace wykończeniowe, np. humusowanie skarp z obsianiem trawą. Trwają prace w zakresie galanterii kamienno-betonowej. Na obiektach mostowych wykonywane są prace w zakresie ustrojów nośnych, elementów wykończeniowych, zasypek strefy zaprzyczółkowej oraz murków oporowych z gruntu zbrojonego. Na ukończeniu są roboty branżowe w zakresie przebudowy sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej. Półmetek przekroczyły roboty w zakresie: kanalizacji deszczowej, melioracji, kanału technologicznego. Rozpoczęto prace na przyszłych Miejscach Obsługi Pasażerów Dłużniewo i Ćwiklinek. Na ukończeniu jest rozbiórka budynków, wycinka drzew, jak również porządkowanie terenu po wycince. Na wysokości Dłużniewa ruch przełożono na boczną, przebudowaną w ramach kontraktu drogę, co umożliwiło budowę mostów w ciągu trasy głównej i drogi serwisowej nad rzeką Raciążnica. Jeden z obiektów w tej lokalizacji, most i przejście dla zwierząt w ciągu drogi gminnej nr 300167W, został na początku listopada oddany do użytkowania. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 52 proc.

S7 Pieńki - Strzegowo

Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu 2019 roku. Wykonywane są nasypy i wykopy, wzmocnienia gruntów, dolne i górne warstwy konstrukcji nawierzchni oraz niektóre prace wykończeniowe, np. humusowanie skarp z obsianiem trawą, jak również wykonywanie galanterii kamienno-betonowej. Wykonano dwa odcinki próbne z nawierzchni betonowej w ciągu trasy głównej. Na obiektach mostowych wykonywane są prace w zakresie ustrojów nośnych, elementów wykończeniowych, zasypek strefy zaprzyczółkowej oraz murków oporowych z gruntu zbrojonego. Na ukończeniu są roboty branżowe w zakresie przebudowy sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej oraz wodociągowej. Na półmetku są roboty branżowe w zakresie kanalizacji deszczowej, melioracji, kanału technologicznego i obiektów kubaturowych. Wykonawca zakończył już rozbiórki budynków, wycinkę drzew, jak również porządkowanie terenu po wycince. Pod koniec 2020 r. przełożono ruch na drogę zbiorczą w okolicy powstającego węzła Strzegowo Południe. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 51 proc.

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Strzegowo - Pieńki

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Strzegowo - Pieńki. Zdjęcia: GDDKIA

S7 Strzegowo - Mława

Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. Wymiany gruntu na trasie głównej są na ukończeniu. Zaawansowane są prace związane prowadzeniem wykopów i nasypów. Trwa wykonywanie dolnych warstw konstrukcji nawierzchni oraz podbudowy zasadniczej. Wykonano dwa odcinki próbne nawierzchni betonowej w ciągu trasy głównej. Na obiektach mostowych będących w realizacji wykonano fundamentowanie, korpusy ścian, zamontowano belki typu „T” oraz na dwóch obiektach belki typu „MG”, zabetonowano również płyty ustroju nośnego. Trwają prace przy wykonywaniu płyt przejściowych, montażu dylatacji, zasypkach za przyczółkami, ustawianiu krawężników, montowaniu okładzin gzymsowych oraz zbrojeniu i betonowaniu kap chodnikowych. Wykonano także izolację powłokową ścian i fundamentów. Na największym wiadukcie na tym odcinku, czyli obiekcie WS/PZDp-16,9 zlokalizowanym nad linią kolejową Warszawa - Gdańsk, na ukończeniu są prace związane z przygotowaniem do betonowania ustroju nośnego. Równolegle toczą się roboty z branż: teletechnicznej, energetycznej, melioracji i wodno-kanalizacyjnej. Zakończono prowadzone prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ponad 37 proc.

S7 Mława - Napierki

Na tym odcinku, o długości prawie 14 km, decyzję ZRID wydano w marcu 2020 r. Wykonawca nadal prowadzi roboty ziemne w zakresie wykopów i nasypów oraz kontynuuje układanie pierwszych warstw konstrukcji nawierzchni. Na obiektach mostowych wykonane został wykopy pod fundamenty i fundamenty oraz kontynuowane są prace betoniarskie i zbrojarskie. Na trzech obiektach zamontowano belki prefabrykowane, a na siedmiu obiektach zabetonowano ustroje nośne. Równolegle toczą się roboty z branż: teletechnicznej, energetycznej, melioracyjnej i wodno-kanalizacyjnej. Przewidziane w ramach umowy prace archeologiczne zostały zakończone. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 35 proc.

Budowa ponad 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi 1 043 836 933,77 zł.

W 2021 roku drogowcy planują otworzyć zaledwie pięć odcinków drogi ekspresowej S7 o długości ponad 83 km. Złożą się na to fragmenty:

  • S7 Mława - Strzegowo (21,5 km),
  • S7 Strzegowo - Pieńki (22 km),
  • S7 Pieńki - Płońsk (13,8 km),
  • S7 Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca (7,9 km),
  • S7 Szczepanowice - Widoma (13,1 km).

Trzy razy więcej dróg w 2021. Otwarcie 40 km autostrady A1 i 310 km dróg ekspresowych

W zestawieniu brakuje Zakopianki, czyli budowanych od kilku lat odcinków S7 Naprawa – Lubien i Lubień – Skomielna Biała. Przed świętami podpisano umowę z nowym wykonawcą prawej jezdni S7 Naprawa - Lubień, który ma czas na oddanie trasy do jesieni tego roku. Niestety wszystko wskazuje na to, że budowa tunelu na Zakopiance przeciągnie się do początku 2022 r. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Na Zakopiankę z tunelem poczekamy do 2022 roku

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7