1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne

Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-12-13
Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne
W 2021 r. mamy dostać S7 Napierki - Płońsk, Tarczyn - Grójec i Zakopiankę. Nowi wykonawcy potrzebni są na S7 koło Warszawy i Krakowa. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa drogi ekspresowej S7 trwa od ponad dziesięciu lat i nic nie wskazuje na to, że będzie ukończona w najbliższych latach. I nie chodzi tu o odcinki będące w planach, a o opóźnienia na fragmentach, których budowa powinna być mocno zaawansowana. W ostatnim czasie wysypała się budowa ważnych odcinków S7-ki na trasie Warszawa – Kraków. Wydłuży się także termin realizacji Zakopianki. Kiedy kierowcy pojadą drogą ekspresową S7?

Droga ekspresowa S7 posiada relację Gdynia (Morska) - S6 (Gdańsk) - Elbląg - Olsztynek - Płońsk - Warszawa - Radom - Kielce - A4 (Kraków Bieżanów) - (wspólny przebieg S7 i A4) - A4 (Kraków) - Rabka-Zdrój (Zabornia). Oznacza to, że praktycznie cały przebieg drogi krajowej nr 7 planowany jest jako droga ekspresowa.

S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego. Oto jak przedstawia się aktualny stan realizacji trasy S7, odcinki w użytkowaniu, budowie, zerwane umowy, przetargi i plany.

Odcinki drogi ekspresowej S7 w budowie w woj. mazowieckim:

S7 Napierki (granica z woj. wamińsko-mazurskim) – Płońsk

Rozbudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska jest realizowana w formule projektuj i buduj.

S7 od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do Płońska w woj. mazowieckim podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  1. S7 Napierki - Mława (ok. 14 km), odcinek wykona konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Umowa opiewa na 294,7 mln zł,

  2. S7 Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km). Wykonawcą jest konsorcjum Porr i Porr Bau GmbH. Realizacja zadania wyniesie 446,2 mln zł,

  3. S7 Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km), prace realizuje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za 516,2 mln zł,

  4. S7 Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Prace o wartości 311,7 mln zł realizuje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.

Na pierwsze odcinki (Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki, Pieńki – Płońsk) decyzje ZRID wydano we wrześniu 2019 roku. Najdłużej na rozpoczęcie prac czekał odcinek przy granicy z woj. warmińsko-mazurskim tj. Napierki – Mława. Wojewoda mazowiecki wydał decyzję ZRID w marcu 2020 r. Odcinki o łącznej długości 73 km mają być gotowe w II połowie 2021 roku.

W ciągu trasy S7 Napierki - Płońsk pojawią się węzły drogowe: Mława Pn., Mława, Modła, Żurominek, Strzegowo Pn., Strzegowo Pd., Glinojeck, Pieńki Rzewińskie i Dłużniewo.

Powstająca, ponad 70 kilometrowa droga ekspresowa S7 o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu będzie miała nawierzchnię betonową. Jej układanie na dobre rozpocznie się w 2021 roku, ale pierwsze odcinki próbne zostały już wykonane. O zaawansowaniu prac na odcinkach S7 Napierki - Płońsk (stan na grudzień 2020 roku) pisalismy więcej tutaj:

Na północy powstaje ekspresowa S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem 

Na północy powstaje ekspresowa S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem 

 

Przebieg przyszłej S7-ki w większości pokrywa się z istniejącą drogą krajową nr 7 Gdańsk – Warszawa. Na odcinku około 40 km pomiędzy miejscowością Kuklin w gminie Wieczfnia Kościelna, a miejscowością Unierzyż w gminie Strzegowo projektowana trasa S7 poprowadzona jest w nowym korytarzu. Obecna droga krajowa nr 7 na tym odcinku po modernizacji pozostaje w dotychczasowym śladzie, jako droga zbiorcza. Nowa droga S7 zaprojektowana jest po stronie wschodniej istniejącej drogi za wyjątkiem Strzegowa, gdzie poprowadzona jest po stronie zachodniej. Odcinek od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do miejscowości Kuklin oraz odcinek pomiędzy miejscowością Unierzyż, a południową granicą opracowania wykorzystują w śladzie istniejącej drogi. Na odcinku wykorzystującym ślad istniejący przewiduje się ze względu na parametry trasy ekspresowej korektę łuków lub korektę położenia istniejącej jezdni. Dobudowa drugiej jezdni do istniejącej proponowana jest na większości odcinków trasy po stronie wschodniej i tylko na nielicznych fragmentach po stronie zachodniej.

S7 Warszawa – Grójec, południowa wylotówa stolicy

W budowie, niestety z problemami, jest południowy wylot z Warszawy tj. droga ekspresowa S7 w kierunku Grójca. Umowy z wykonawcami podpisano w lipcu 2017 r. Prace projektowe i roboty związane z wybudowaniem dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km miały trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych). Inwestycja miała zakończyć się w 2021 r. Miała, bo po problemach z wykonawcami odpłynęła w czasie. Jako pierwszy został wyłączony z prac odcinek S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola. GDDKIA po zerwaniu umowy ogłosiła nowy przetarg i wybrala wykonawcę. Pod koniec 2020 r. podobny problem pojawił się na budowie sąsiedniego odcinka S7 Lesznowola - Tarczyn. Z planów zrealizowany będzie jedynie odcinek pomiędzy Grójcem (połączenie z istniejącą drogą S7) a Tarczynem. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Finisz na S7 Tarczyn – Grójec. Pozostała część wylotówki z Warszawy z dużym opóźnieniem

 Finisz na S7 Tarczyn – Grójec. Pozostała część wylotówki z Warszawy z dużym opóźnieniem


S7 Warszawa – Grójec budowana jest w podziale na trzy odcinki:

  1. Odcinek S7 od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą było konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. (wartość kontraktu opiewała na 221,4 mln zł). Z uwagi na słabe tempo prac w czerwcu 2019 r. doszło do zerwania kontraktu. Pod koniec lipca ruszył nowy przetarg. Nowa umowę podpisano w lutym 2020 r. z firmą Polaqua. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.

    Nowa umowa na S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola

  2. Odcinek S7 od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą była firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Pod koniec 2019 roku wydano decyzję ZRID, co miała pozwolić na rozpoczęcie prac budowlanych. Ostatecznie z uwagi na znikome zaangażowanie GDDKIA wypowiedziała umowę wykonawcy w październiku 2020 r. Planowany jest nowy przetarg na wybór firmy, która dokończy budowę odcinka.

    Problemy z budową S7 Warszawa – Grójec. GDDKIA zerwała umowę z IDS-BUD

    Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK7.

  3. Odcinek S7 od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.

    To zdecydowanie najbardziej zaawansowany w realizacji fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Jego budowa trwa od wiosny 2019 r. Będzie to jedyny odcinek na trasie S7 Warszawa - Grójec z którego kierowcy skorzystają w 2021 roku.

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. NOwy wykonawca S7 Warszawa - Lesznowola i zerwana umowa na S7 Lesznowola - Tarczyn. Mapa: GDDKIA

Początkiem inwestycji S7 Warszawa - Grójec jest włączenie dwujezdniowej drogi w istniejący węzeł Lotnisko (km 0+300 m) na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2). W miejscowości Zamienie zaprojektowano węzeł Zamienie. Za miejscowością Nowa Wola planowany jest węzeł Lesznowola w miejscu przyszłego skrzyżowania z projektowaną drogą nr 721. W miejscowości Wola Gołkowska planowany jest węzeł Antoninów za istniejącym skrzyżowaniem z drogą nr 01343. W miejscowości Szczaki planowany jest węzeł Złotokłos w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową nr 2846W. Na wysokości miejscowości Grzywaczówka planowany jest węzeł Tarczyn Północ w miejscu istniejącego skrzyżowania z drogą nr 876. W miejscowości Kopana planowany jest węzeł Tarczyn Południe w miejscu połączenia z istniejącą drogą nr 7. Od węzła Tarczyn Południe projektowana trasa biegnie po starym śladzie drogi krajowej nr 7. Końcem opracowania jest włączenie dwujezdniowej drogi w miejsce przed węzłem Grojec (km 29+623) na obwodnicy Grojca.

Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.

Kiedy ekspresowa obwodnica Warszawy? 

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - granica z woj. warmińsko-mazurskim (Napierki)

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - granica z woj. warmińsko-mazurskim (Napierki). (aktualizacja: podpisane sa już wszystkie umowy na S7 Płońsk - Czosnów). Mapa: GDDKIA

Planowane i projektowane odcinki drogi ekspresowej S7 w woj. mazowieckim:

S7 Płońsk – Czosnów

Realizacja drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów zostało podzielone na trzy zadania.

  • S7 Czosnów - Załuski dł. 13 km - umowa z września 2020 r.

  • S7 Załuski - Modlin dł. 12 km - umowa projektuj i budj z lipca 2020 r.

  • S7 Modlin - Czosnów dł, ok. 10 km - umowa projektuj i buduj z maja 2020 r. 

Zadaniem wykonawców jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie wybudowanie w sumie ok. 35 km trasy ekspresowej. Droga ma mieć przekrój 2 x 3 pasy ruchu. Zakończenie robót dla odcinka najbliżej Warszawy przewidziane zostało na koniec 2023 r., a dwa kolejne zakończą się wiosną 2025 r.

S7 Czosnów - Warszawa

Odcinek S7 Czosnów – Warszawa o długości 23 km to tzw. północny wylot z Warszawy w kierunku Gdańska. Podzielono go na dwa zadania Czosnów - Kiełpin i Kiełpin - Warszawa.

Dla odcinka S7 Czosnów - Kiełpin została opracowana koncepcja programowa i GDDKIA przygotowuje się do realizacji inwestycji. Natomiast w zakresie zadania Kiełpin - Warszawa trwa wykonywanie elementów koncepcji programowej. . 

Odcinek drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin o długości prawie 13 kilometrów będzie miał po trzy a miejscami nawet cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Trasa pobiegnie przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki, droga przejdzie dwoma tunelami.

S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem finansowym przewidzianym na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w 2025 roku.

 

Odcinki drogi ekspresowej S7 w budowie w woj. małopolskim:

Północny wylot z Krakowa, S7 granica z woj. świętokrzyskim (Moczydło) – Kraków

Trasa ekspresowa S7 od Krakowa do granic województwa małopolskiego i świętokrzyskiego ma mieć prawie 55,5 km długości. Powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku z możliwością rozbudowy do trzeciego na każdej z nich.

Termin oddania drogi ekspresowej S7 – wylotówki z Krakowa w kierunku Warszawy to cały czas wielka niewiadoma. Ukończenie budowy planowane było na 2024 rok. Jednak po zerwaniu kontraktu i przedłużającej się procedurze przetargowej termin ten jest mało realny. Mapa realizacji drogi ekspresowej S7 Kraków - Moczydło (granica województw) 

Mapa realizacji drogi ekspresowej S7 Kraków - Moczydło (granica województw). Mapa: GDDKIA 

 

Realizację S7 na pólnoc od Krakowa podzielono na trzy odcinki:

  1. S7 granica woj. świętokrzyskiego (Moczydło) – węzeł Szczepanowice (bez węzła) – długość ok. 23.2 km. Odcinek podzielono na dwa etapy:

    Moczydło - Miechów: umowę na projekt i budowę zawarto w kwietniu 2020 r. z firmą Intercor (752,9 mln zł). Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Realizacja odcinka zakończy się w 2023 r.

    Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło - węzeł Miechów o długości ok. 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe (Książ i Miechów), 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.

    Miechów - Szczepanowice - ponad 5 km odcinek w przetargu na projekt i budowę. Na początku grudnia 2020 r. drogowcy spośród dwunastu wyłonili najkorzystniejszą ofertę -konsorcjum firm FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner) z ceną ponad 162,4 mln zł. Przy braku odwołań możliwe będzie podpisanie umowy.

  2. S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma - prace budowlane ruszyły we wrześniu 2019 r. To najbardziej zaawansowany fragment trasy S7 na północ od Krakowa. Według harmonogramu kierowcy mają pojechać nim w 2021 roku.

    Odcinek S7 pomiędzy Szczepanowicami a Widomą będzie miał 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, z których będzie można zjechać na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i estakada w Szczepanowicach, która będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł.

  3. S7 węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków Nowa Huta. Trasa o długości 18,3 km zostanie włączona do istniejącego węzła Kraków-Nowa Huta przy ul. Igołomskiej. W grudniu 2020 roku doszło do zerwania umowy z wykonawcą , i cała procedura wyboru nowego wykonawcy musi ruszyć od początku. Pisalismy o tym tutaj:

    Webulid, dawne Salini, wypada z budowy S7 Kraków – Widoma 

 

 Zakopianka: S7 Lubień – Rabka Zdrój

W woj. małopolskim w budowie od 2016 roku jest Zakopianka S7 Lubień - Rabka-Zdrój. Kierowcy korzystają już z odcinka Skomielna Biała - Rabka-Zdrój. Budowa trasy potrwa jednak dłużej niż planowano, bo potrzebny jest nowy wykonawca, który dokończy budowę drugiej jezdni S7 Lubień - Naprawa.

Cała inwestycja obejmuje budowę 16,7 km Zakopianki w tym 15,83 km drogi ekspresowej S7. Oprócz budowy dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich. Koszt całości odcinka wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł.

Zakopianka, droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka Zdrój

Zakopianka, droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka Zdrój ma być gotowa w 2021 r. W budowie są tunele i odc. Lubień - Naprawa. Zdjecia: GDDKIA

Realizację drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrojem podzielono na trzy zadania:

  1. S7 Lubień – Naprawa. Odcinek o długości 7,6 km realizowało polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa (521,5 mln zł). Pod koniec grudnia 2019 r. oddana do ruchu została jezdnia lewa. Ruch odbywa się po niej w dwóch kierunkach. Prawa jezdnia nie została ukończona.

    W lipcu 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING. Pod koniec sierpnia ruszył nowy przetarg, z wyłączeniem dokończenia estakady w Lubniu. Umowę na estakadę zawarto z dotychczasowym jej wykonawcą, polską firmą TBM. Koszt prac wyceniony został na ponad 42,2 mln zł. Nadal czekamy na podpisanie umowy z wykonawcą trasy:

    Strabag daje osiem miesięcy na dokończenie Zakopianki S7 Lubień – Naprawa

    Na 7,6 km pierwszego odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S zaprojektowano m.in. dwa MOP-y (Lubień i Krzeczów), 10 obiektów inżynierskich i 6 małych obiektów mostowych na potoku Krzywańskim. Do dokończenia pozostała m.in. druga jezdnia i estakada.

  2. S7 Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu. Odcinek tunelowy S7 Naprawa – Skomielna Biała buduje firma włoska, Astaldi (prawie 969 mln zł).

    Na tzw. odcinku tunelowym, o długości ok. 3 km, powstaje dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km (czyli w praktyce dwa tunele o sumarycznej długości 4120 m). W październiku 2019 r. przebito na wylot prawą nitkę tunelu pod górą Luboń Mały, pod koniec kwietnia 2020 r. przebito lewą nitkę. Na tym odcinku powstaje także jeden wiadukt, przed północnym portalem tunelu, o długości 321 m. Zakończenie budowy według harmonogramu to 2021 rok.


  3. S7 Skomielna Biała – Chabówka. Odcinek liczący 6,1 km realizowała włoska firma SALINI IMPREGILO (ponad 615 mln zł).

    Na trzecim odcinku S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój wraz z dwujezdniową DK47 Rabka Zdrój - Chabówka, o długości 6,1 km, oprócz dwujezdniowej drogi wybudowano m.in. dwa węzły drogowe (Skomielna Biała i Zabornia), Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższą estakadę liczącą 1 km długości oraz 4 małe obiekty na ciekach, przy węźle Skomielna. Sam węzeł też tworzą długie obiekty: estakada nad potokami, DK28 i dwoma łącznicami węzła Skomielna będzie miała 425 m, a dwie łącznice tego węzła ponad 350 m każda (356 m i 367 m). Najwyższe podpory na estakadzie w Skomielnej mają 50 m wysokości. Odcinek został oddany do ruchu po koniec września 2019 r.

Podsumowując, budowa trasy S7 Lubień - Rabka rozpoczęła się w 2016 r. i przebiega z opóźnieniem. Odcinek S7-ki wraz z DK47 Skomielna Biała – Rabka Zdrój - Chabówka miał być gotowy jako pierwszy w II połowie 2018 roku. Budowa trwała jednak znacznie dłużej - kierowcy pojechali nowym odcinkiem jesienią 2019 roku. Najdłużej realizowany miał być odcinek tunelowy S7 Naprawa - Skomielna - do 2021 r. Po zerwaniu umowy na sąsiednim fragmencie Lubień - Naprawa, prace przedłużą się również do II połowy 2021 r.

Mapa budowanych i planowanych odcinków drogi S7 Kraków - Rabka - Chyzne

Mapa budowanych i planowanych odcinków drogi S7 Kraków - Rabka - Chyżne (aktualizacja: S7 Kraków - Widoma zerwana umowa). Mapa: GDDKIA

Planowane i projektowane odcinki drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim:

S7 Kraków - Myślenice

Drogowcy ruszyli z pracami nad studium korytarzowym dla odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Myślenic. Dokumentacja powstanie pod koniec 2021 roku. Będzie ona pierwszym elementem dokumentacji projektowej, określającym lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Służy wstępnej ocenie zasadności budowy drogi i jest kluczowa dla decyzji o prowadzeniu dalszych prac. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

S7 Rabka - Chyżne

W toku jest postepowanie przetargowe na wybór wykonawcy, który opracuje studim korytarzowe. Wstępny zakres prac budowlanych dla DK7 Rabka – Chyżne zakłada m.in. budowę dwujezdniowej drogi o długości ok. 35 km, wraz z siecią dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, zabezpieczeń akustycznych, urządzeń ochrony środowiska i systemu odwodnienia. Droga będzie dostosowana do nośności nawierzchni 115 kN/oś.

Realizacja inwestycji jest przewidywana w systemie projektuj i buduj, a łączny koszt jej powstania to około 3,2 mld zł.

 

Gotowe odcinki drogi ekspresowej S7 na mapie drogowej Polski:

Kierowcy mogą już korzystać z ok. 420 km drogi ekspresowej S7:

  • odcinki od węzła Gdańsk Południe do granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego (Napierki),
  • odcinki od Grójca, przez całe woj. świętokrzyskie do granicy z woj małopolskim,
  • odcinki na obszarze Krakowa, od węzła Kraków Nowa Huta do węzła A4 Kraków Bieżanów
  • odcinki na południe od Krakowa: Myślenice - Lubień i Skomielna Biała - Rabka Zdrój.

Po zakończenu realizacji droga ekspresowa S7 stanie się kluczowym ciągiem nie tylko o znaczeniu krajowym, ale również europejskim. W układzie docelowym S7 będzie miała gigantyczny zasięg, połączy główne ośrodki aglomeracyjne i gospodarcze kraju (Trójmiasto, Warszawę i Kraków) oraz elementy sieci drogowej (m.in. autostrady A1, A2, A4).

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków