• Facebook - conadrogach
Wałbrzych i Kamienna Góra chcą połączenia z drogą ekspresową S3
Sama budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku nie wystarczy. Ważne jest też skomunikowanie nowej trasy z miejscowościami na południu kraju takimi jak Wałbrzych, Kamienna Góra.

Trwają konsultacje w sprawie przebiegu łączników drogi ekspresowej S3 z Kamienną Górą oraz Aglomeracją Wałbrzyską.

Budowa łączników między drogą ekspresową S3 a aglomeracją wałbrzyską zgodna jest z zapisami zawartymi w obowiązujących oraz opracowywanych dokumentach wojewódzkich tj. w Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego i Planie zagospodarowania przestrzennego województwa dolnośląskiego.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął się przygotowania dokumentacji, w której określona zostanie wstępna ocena możliwości realizacji nowych połączeń z przyszłą droga ekspresową S3 Legnica - Lubawka. Przygotowywana dokumentacja będzie mogła stanowić wkład do realizacji planowanej inwestycji przez resort infrastruktury.

- Realizacja łączników to istotne uzupełnienie sieci drogowej w naszym regionie, zapewniające poprawę dostępności obszaru Sudetów. Wpisuje się także w koncepcję tzw. Trasy Sudeckiej. Z poziomu krajowego łączniki stanowią element trasy alternatywnej do autostrady A4 łącząc znaczące ośrodki miejskie, czyli Zgorzelec – Jelenią Górę – Wałbrzych – Świdnicę – Dzierżoniów – Nysę – Opole i dalej z autostradą A1 w Częstochowie – zaznaczają lokalni samorządowcy.

Zapewnienie dobrego dostępu do drogi ekspresowej S3 łączącej Dolny Śląsk z portami morskimi na północy oraz z południem Europy, może zapewnić dynamiczny rozwój gospodarczy takich gmin jak: Wałbrzych, Świdnica, Świebodzice, Boguszów-Gorce, Czarny Bór, Walim, Jedlina-Zdrój, Szczawno-Zdrój, Stare Bogaczowice, czy Nowa Ruda – uważa Cezary Przybylski, marszałek woj. dolnośląskiego.

Droga ekspresowa S3 startuje w porcie morskim Świnoujście. Na wysokości Goleniowa odbije od niej przyszła droga ekspresowa S6 w kierunku Koszalina i Trójmiasta. Niżej droga S3 łączy się z autostradą A6, obwodnicą Szczecina. Tu docelowo połączy się z drogą ekspresową S10 w kierunku Bydgoszczy i Torunia i dalej Stolicy. Mijając Gorzów Wielkopolski droga S3 przecina autostradę A2, umożliwiając połączenie z Poznaniem, Warszawą, ale także Berlinem i docelowo granicą kraju z Białorusią. Omijając Zieloną Górę, Lubin i Legnicę połączy się z autostradą A4, dając możliwość podróży na zachód w kierunku granicy z Niemcami w Zgorzelcu i dalej Drezna, poprzez autostradę A18 w Olszynie w kierunku Berlina, a na wschód w kierunku Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa i granicy z Ukrainą. Na granicy z Czechami zakończy swój bieg wpadając w projektowaną drogę ekspresową R11, która prowadzić będzie przez Hradec Kralove do Pragi.

Obecnie kończy sie budowa odcinków drogi S3 na trasie z Nowej Soli do Legnicy. Zaawansowane prace prowadzone są tez na odcinkach Legnica - Bolków. W najbliższych latach ma ruszyć budowa ostatniego odcinka S3-ki do granicy z Czechami w Lubawce.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

olo
2018-04-27 11:46
Do Jaro: Czyli Czesi też się mylą budując ekspresówkę do Kralovca/Lubawki?
jaro
2018-04-24 17:34
Dla mnie cała koncepcja S3 to jedno wielkie "chciejstwo" rządu Po a potem PIS. Po pierwsze Czesi mają gdzieś nasze porty - dla nich Hamburg jest lepszy, bo większy, bo od razu przy morzu północnym, lepsza logistyka itp itd. Rozumiem połączenie Szczecina, ZG, przez Legnicę do A4. Ale dalszy przebieg s3 to jakas kpina. Ważniejsze moim zdaniem byłoby połączenie Wrocławia z Wałbrzychem i jelenia gora, wiec raczej widziałbym przedłużenie drogi S5 z Poznania dalej na południe od Wrocka.
Ja
2018-04-18 13:54
Ponad 3 mln turystów w Karkonoszach rocznie, z tego z 90 proc autem plus jedyny wyjazd z Kotliny Jeleniogórskiej gdziekolwiek w kraj. Próbowaliście jechac JG-Bolkow i dalej Strzegom do A4 w niedzielę po południu albo z powrotem w piątek po południu? To jest jeden ciąg aut na krętych drogach i wszyscy się wleka za tirami. Budowa obwodnicy. Bolkowa to kpina, bo nie zakłada nawrócenie opcji 2+1. Dalej będzie beznadzieja. A kasa ucieka z turystyki. Droga sudecka w dobrym standardzie, czyli min 2+1 i obwodnice to konieczność i inwestycja
grand
2018-04-17 21:59
Olo - jesteś zbytnim optymistą. Bo od ogłoszenia przetargu do jego zakończenia procedura zazwyczaj trwa 1-2 lata (chociaż były rekordy, że i 5 lat). A zawarcie umowy z reguły następuje najwcześniej średnio ok. 1/2 roku od wyboru Wykonawcy. Dopiero wtedy zaczyna się projektowanie i budowanie (jeżeli przetarg był ogłoszony w systemie: ,,Projektuj i Buduj"). Innym problemem może być brak R11 od strony Czech- na granicy w Lubawce.
olo
2018-04-17 12:49
"W najbliższych latach ma ruszyć budowa ostatniego odcinka S3-ki do granicy z Czechami w Lubawce." Nie w najbliższych latach, a być może w tym roku lub przyszłym. Obecnie 2 przetargi na 2 odcinki, tj. Bolków - Kamienna Góra oraz Kamienna Góra, mają być rozstrzygnięte w drugim kwartale tego roku, czyli "już".
olo
2018-04-17 12:43
Panie autorze M.K. Proszę bardziej zgłębić temat. Kamienna Góra nie potrzebuje łącznika, bo na każdych mapach S3 ma przebiegać przez KG, gdzie mają być nawet dwa węzły. O łączniki będą się starać Wałbrzych (jedna z koncepcji przewiduję że właśnie przez Kamienną Górę) oraz Jelenia Góra.
Tomasz
2018-04-16 20:33
Jak nie trzeba budować to powinno być priorytetowe Jak my z Dzierżoniowa Bielawy Świdnicy mamy daleko do s3 a tez chcemy jeździć do Paryża przez Pragę
Xyz
2018-04-16 13:02
Droga S3 na Dolnym Śląsku biegnie przez Kamienną Górę i nie trzeba budować łącznika dla tego miasta. W Kamiennej będą 2 wjazdy/zjazdy na tą drogę. Kto pisał ten artykuł? O łącznik walczy Wałbrzych (nowa droga do s3) i Jelenia Góra (poprzez poszerzenie/przebudowe Dk5)

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY