• Facebook - conadrogach
Wałbrzych i Kamienna Góra chcą połączenia z drogą ekspresową S3
Sama budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku nie wystarczy. Ważne jest też skomunikowanie nowej trasy z miejscowościami na południu kraju takimi jak Wałbrzych, Kamienna Góra.

Trwają konsultacje w sprawie przebiegu łączników drogi ekspresowej S3 z Kamienną Górą oraz Aglomeracją Wałbrzyską.

Budowa łączników między drogą ekspresową S3 a aglomeracją wałbrzyską zgodna jest z zapisami zawartymi w obowiązujących oraz opracowywanych dokumentach wojewódzkich tj. w Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego i Planie zagospodarowania przestrzennego województwa dolnośląskiego.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął się przygotowania dokumentacji, w której określona zostanie wstępna ocena możliwości realizacji nowych połączeń z przyszłą droga ekspresową S3 Legnica - Lubawka. Przygotowywana dokumentacja będzie mogła stanowić wkład do realizacji planowanej inwestycji przez resort infrastruktury.

- Realizacja łączników to istotne uzupełnienie sieci drogowej w naszym regionie, zapewniające poprawę dostępności obszaru Sudetów. Wpisuje się także w koncepcję tzw. Trasy Sudeckiej. Z poziomu krajowego łączniki stanowią element trasy alternatywnej do autostrady A4 łącząc znaczące ośrodki miejskie, czyli Zgorzelec – Jelenią Górę – Wałbrzych – Świdnicę – Dzierżoniów – Nysę – Opole i dalej z autostradą A1 w Częstochowie – zaznaczają lokalni samorządowcy.

Zapewnienie dobrego dostępu do drogi ekspresowej S3 łączącej Dolny Śląsk z portami morskimi na północy oraz z południem Europy, może zapewnić dynamiczny rozwój gospodarczy takich gmin jak: Wałbrzych, Świdnica, Świebodzice, Boguszów-Gorce, Czarny Bór, Walim, Jedlina-Zdrój, Szczawno-Zdrój, Stare Bogaczowice, czy Nowa Ruda – uważa Cezary Przybylski, marszałek woj. dolnośląskiego.

Droga ekspresowa S3 startuje w porcie morskim Świnoujście. Na wysokości Goleniowa odbije od niej przyszła droga ekspresowa S6 w kierunku Koszalina i Trójmiasta. Niżej droga S3 łączy się z autostradą A6, obwodnicą Szczecina. Tu docelowo połączy się z drogą ekspresową S10 w kierunku Bydgoszczy i Torunia i dalej Stolicy. Mijając Gorzów Wielkopolski droga S3 przecina autostradę A2, umożliwiając połączenie z Poznaniem, Warszawą, ale także Berlinem i docelowo granicą kraju z Białorusią. Omijając Zieloną Górę, Lubin i Legnicę połączy się z autostradą A4, dając możliwość podróży na zachód w kierunku granicy z Niemcami w Zgorzelcu i dalej Drezna, poprzez autostradę A18 w Olszynie w kierunku Berlina, a na wschód w kierunku Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa i granicy z Ukrainą. Na granicy z Czechami zakończy swój bieg wpadając w projektowaną drogę ekspresową R11, która prowadzić będzie przez Hradec Kralove do Pragi.

Obecnie kończy sie budowa odcinków drogi S3 na trasie z Nowej Soli do Legnicy. Zaawansowane prace prowadzone są tez na odcinkach Legnica - Bolków. W najbliższych latach ma ruszyć budowa ostatniego odcinka S3-ki do granicy z Czechami w Lubawce.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Ja
2018-04-18 13:54
Ponad 3 mln turystów w Karkonoszach rocznie, z tego z 90 proc autem plus jedyny wyjazd z Kotliny Jeleniogórskiej gdziekolwiek w kraj. Próbowaliście jechac JG-Bolkow i dalej Strzegom do A4 w niedzielę po południu albo z powrotem w piątek po południu? To jest jeden ciąg aut na krętych drogach i wszyscy się wleka za tirami. Budowa obwodnicy. Bolkowa to kpina, bo nie zakłada nawrócenie opcji 2+1. Dalej będzie beznadzieja. A kasa ucieka z turystyki. Droga sudecka w dobrym standardzie, czyli min 2+1 i obwodnice to konieczność i inwestycja
grand
2018-04-17 21:59
Olo - jesteś zbytnim optymistą. Bo od ogłoszenia przetargu do jego zakończenia procedura zazwyczaj trwa 1-2 lata (chociaż były rekordy, że i 5 lat). A zawarcie umowy z reguły następuje najwcześniej średnio ok. 1/2 roku od wyboru Wykonawcy. Dopiero wtedy zaczyna się projektowanie i budowanie (jeżeli przetarg był ogłoszony w systemie: ,,Projektuj i Buduj"). Innym problemem może być brak R11 od strony Czech- na granicy w Lubawce.
olo
2018-04-17 12:49
"W najbliższych latach ma ruszyć budowa ostatniego odcinka S3-ki do granicy z Czechami w Lubawce." Nie w najbliższych latach, a być może w tym roku lub przyszłym. Obecnie 2 przetargi na 2 odcinki, tj. Bolków - Kamienna Góra oraz Kamienna Góra, mają być rozstrzygnięte w drugim kwartale tego roku, czyli "już".
olo
2018-04-17 12:43
Panie autorze M.K. Proszę bardziej zgłębić temat. Kamienna Góra nie potrzebuje łącznika, bo na każdych mapach S3 ma przebiegać przez KG, gdzie mają być nawet dwa węzły. O łączniki będą się starać Wałbrzych (jedna z koncepcji przewiduję że właśnie przez Kamienną Górę) oraz Jelenia Góra.
Tomasz
2018-04-16 20:33
Jak nie trzeba budować to powinno być priorytetowe Jak my z Dzierżoniowa Bielawy Świdnicy mamy daleko do s3 a tez chcemy jeździć do Paryża przez Pragę
Xyz
2018-04-16 13:02
Droga S3 na Dolnym Śląsku biegnie przez Kamienną Górę i nie trzeba budować łącznika dla tego miasta. W Kamiennej będą 2 wjazdy/zjazdy na tą drogę. Kto pisał ten artykuł? O łącznik walczy Wałbrzych (nowa droga do s3) i Jelenia Góra (poprzez poszerzenie/przebudowe Dk5)

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: