Warmińsko-mazurskie: Ruszają inwestycje na DW531, DW591 i DW521
- conadrogach.pl
- Warmińsko-Mazurski UM
- 2013-07-27
Najmniejszą, lecz kluczową dla całego północnego szlaku tras wojewódzkich, inwestycją jest rozbudowa drogi nr 513 w granicach Pasłęka. Trasa łączy węzeł S7 Pasłęk - Północ z modernizowanym obecnie odcinkiem w kierunku Ornety i dalej Lidzbarka Warmińskiego. Rozbudowa blisko trzykilometrowej drogi pozwoli spiąć ciąg komunikacyjny z oddanymi w ostatnich latach odcinkami drogi ekspresowej S7 do Elbląga i w kierunku Ostródy.
- Prowadzimy obecnie największy w historii województwa warmińsko-mazurskiego program przebudowy dróg – powiedział marszałek Jacek Protas. – Modernizowane trasy wojewódzkie łączą się z drogami ekspresowymi i krajowymi, dzięki czemu cała sieć drogowa w najbliższych latach odczuwalnie się poprawi. Prowadzimy roboty na 12 odcinkach tras wojewódzkich.
Koszt robót to ponad 7,7 mln złotych. Droga zostanie poszerzona, a najważniejsze skrzyżowania przebudowane. Prace wykona spółka SKANSKA. Inwestycja ma być zakończona jesienią 2014 roku.
DW521 - kolejna inwestycja drogowa w powiecie iławskim
Chodzi o blisko 19-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 521 w gminach Iława i Susz. Przebudowanych zostanie siedem skrzyżowań, tak aby wydzielić wloty z dróg podporządkownych, a przy trasie powstanie nowy parking. Powstaną także nowe zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych. Droga ma być gotowa do końca 2014 roku.
Przebudowa kosztować będzie ponad 36 mln złotych i jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Inwestycja jest elementem programu poprawy komunikacji w południowo zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego. Wcześniej rozpoczęły się prace na drodze nr 536 między Iławą a Sampławą, a ta z kolei łączy drogi krajowe nr 15 i 16. Wykonawcą także jest SKANSKA.
Modernizacja drogi nr 591 dzięki współpracy samorządów
Wkrótce zostanie wybrany wykonawca trasy nr 591 między Kętrzynem a Mrągowem. W ramach inwestycji drogowcy położą nową nawierzchnię i przebudują obiekt inżynieryjne. Odcinek łączy się z nową obwodnicą Mrągowa, ta zaś z krajową 16, najważniejszą drogą krajową w województwie. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji z obwodem kaliningradzkim, szczególnie w obliczu planów dla nowego przejścia granicznego Michałkowo-Żeleznodożnyj.
Przebudowa współfinansowana jest z Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja. Głównym inwestorem jest samorząd województwa, jednak wkład własny zapewniają także powiat kętrzyński (1,4 mln złotych), miasto Kętrzyn (1,4 mln złotych), oraz gminy wiejskie Kętrzyn (326 tys. złotych) i Mrągowo (100 tys. złotych). Całkowita wartość projektu szacowana jest na blisko 23,5 mln złotych).