1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Warszawa. Nocne testy w tunelu na S2, będą zamknięcia drogi

Warszawa. Nocne testy w tunelu na S2, będą zamknięcia drogi

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-03-06
Warszawa. Nocne testy w tunelu na S2, będą zamknięcia drogi
GDDKIA przeprowadzi testy systemów bezpieczeństwa w tunelu S2 POW. Zdjęcia: GDDKIA
W tym tygodniu drogowcy przeprowadzą kolejne testy systemów bezpieczeństwa w tunelu w ciągu drogi S2, Południowej Obwodnicy Warszawy. Testy będą prowadzone w nocy i będą wymagały kilkukrotnego wstrzymania ruchu na około kwadrans.

Prace w tunelu drogi ekspresowej S2 zaplanowano na dwie noce, 7/8 i 8/9 marca. Testy będą prowadzone pomiędzy północą a 4 nad ranem, gdy natężenie ruchu w tunelu stanowi kilka procent tego, które ma miejsce w ciągu dnia. Tunel będziemy zamykany kilkakrotnie na 10 – 15 min i otwierany po przeprowadzeniu pomiarów.

- Będziemy sprawdzać poprawność działania dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO) w tunelu. To element rutynowych działań zapewniających bezpieczeństwo użytkownikom obiektu. Przeprowadziliśmy już przeglądy i testy m. in. takich urządzeń jak czujniki dymu, oświetlenie ewakuacyjne, wentylacja. Regularnie czyściliśmy kamery wykrywające zdarzenia na pasach ruchu. Większość prac, które wykonaliśmy w tunelu ograniczyły się do zajęcia najwyżej dwóch pasów ruchu. Teraz, będziemy musieli na chwilę wyłączyć tunel z użytku – mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak wyjaśniają drogowcy, poprawne funkcjonowanie DSO jest niezwykle ważne w przypadku wykrycia nieprawidłowości lub zagrożenia w tunelu. To właśnie poprzez ten system, w razie pożaru, będzie nadawany komunikat o tym, że należy udać się do przejść awaryjnych i opuścić tunel pieszo. Dodatkowo, strażacy mają możliwość nadawać komunikaty głosowe przez DSO, jeżeli zajdzie taka potrzeba podczas działań ratowniczych.

Systemy bezpieczeństwa w tunelu na S2 pracują cały czas. W zależności od sytuacji i zbieranych przez kamery oraz inne czujniki informacji, użytkownicy tunelu mogą spotkać się ze zmianą dopuszczalnej prędkości, wyłączeniem pasa ruchu lub nawet całej jezdni (na skutek kolizji, wypadku lub prac drogowych). Systemy wykrywają też przejazd pojazdów przewożących materiały niebezpieczne i w przypadku unieruchomienia ich w tunelu, zostanie on zamknięty dla ruchu.

Na znakach zmiennej treści przed wjazdem do tunelu mogą pojawić się ostrzeżenia o warunkach atmosferycznych, o zatorze w tunelu, a jeśli cały tunel zostanie zablokowany, kierowcy zobaczą na nich informację o objazdach. Te ostatnie informacje pojawią się nie tylko w najbliższym sąsiedztwie tunelu, ale również kilkadziesiąt kilometrów wcześniej - na A2, S8, S7, S17, DK79 i DK92 przed skrzyżowaniami z DK50.

Przypomnijmy, podczas jazdy tunelem należy przestrzegać ograniczeń prędkości. Dozwolona prędkość to 80 km/h. Należy także trzymać odpowiedni dystans do poprzedzającego auta oraz unikać zmian pasa ruchu. Nie wolno się zatrzymywać! Ponadto działa odcinkowy pomiar prędkości.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S2 Jak dojadę - Warszawa