Warszawa: Pierwszy odcinek trasy N-S oddany do ruchu
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2013-06-14
Jeszcze dzisiaj kierowcy będą mogli skorzystać z pierwszego dwukilometrowego odcinka trasy N-S pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko (MPL Okęcie) i Marynarska - zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Umożliwi to alternatywny dojazd do lotniska Chopina w Warszawie. Przedłużeniem Trasy NS na północy Warszawy będzie nowa droga ekspresowa S7 w kierunku Gdańska - odcinek S7 Bemowo-Czosnów. Kontynuacją Trasy N-S na południe od ulicy Marynarskiej będzie droga ekspresowa S79 do węzła "Lotnisko" z Południową Obwodnicą Warszawy - S2, a dalej trasa S7 - Warszawa - Grójec.
Odcinek Trasy N-S wraz z łącznicami w obu węzłach umożliwi, kierowcom jadącym z zachodu na południe (od ul. Sasanki do węzła Warszawa Lotnisko), z południa na wschód (od Warszawa Lotnisko do ul. Marynarskiej) oraz z zachodu na północ (od Portu Lotniczego (ul. Gordon Benetta) do węzła Marynarska) i z północy na zachód (od węzła Marynarska do Portu Lotniczego (ul. Gordon Benetta)) przejazd bezpieczną, nową drogą w tym ważnym miejscu jakim są okolice Lotniska.
Prace na pozostałej części trasy są na ukończeniu. Wykonawca ma jeszcze do zrealizowania ostatnie warstwy nawierzchni, oznakowanie poziome i pionowe, roboty mostowe w węzłach Puławska, Lotnisko, Marynarska, wygrodzenie, zieleń oraz prace wykończeniowe. Planowany termin zakończenia wszystkich robót to III kwartał 2013 r. - informuje Generalna Dyrekcha Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasa Północ - Południe w Warszawie na odcinku węzeł "Marynarska" - węzeł z Trasą AK będzie miała parametry drogi klasy GP (ulica główna ruchu przyspieszonego), o prędkości projektowej 80 km/h. Długość całego odcinka będzie liczyć 10 km. Zakłada się, że trasa będzie bezkolizyjna na zasadniczym przebiegu co sprawia, że przewiduje się znaczny zakres obiektów mostowych - wiaduktów i estakad (w tym długą estakadę nad układem torowym stacji kolejowej PKP Warszawa Główna Odolany).
Trasa będzie pełnić rolę głównej arterii Warszawy. Zapewni połaczenie pomiędzy dzielnicami miasta oraz połaczenie z trasami wylotowymi w kierunku północnym i kierunku południowym i południowo zachodnim. Trasa N-S skomunikuje układ drogowy stolicy z lotniskiem im. Fryderyka Chopina na Okęciu.
Prace na pozostałej części trasy są na ukończeniu. Wykonawca ma jeszcze do zrealizowania ostatnie warstwy nawierzchni, oznakowanie poziome i pionowe, roboty mostowe w węzłach Puławska, Lotnisko, Marynarska, wygrodzenie, zieleń oraz prace wykończeniowe. Planowany termin zakończenia wszystkich robót to III kwartał 2013 r. - informuje Generalna Dyrekcha Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasa Północ - Południe w Warszawie na odcinku węzeł "Marynarska" - węzeł z Trasą AK będzie miała parametry drogi klasy GP (ulica główna ruchu przyspieszonego), o prędkości projektowej 80 km/h. Długość całego odcinka będzie liczyć 10 km. Zakłada się, że trasa będzie bezkolizyjna na zasadniczym przebiegu co sprawia, że przewiduje się znaczny zakres obiektów mostowych - wiaduktów i estakad (w tym długą estakadę nad układem torowym stacji kolejowej PKP Warszawa Główna Odolany).
Trasa będzie pełnić rolę głównej arterii Warszawy. Zapewni połaczenie pomiędzy dzielnicami miasta oraz połaczenie z trasami wylotowymi w kierunku północnym i kierunku południowym i południowo zachodnim. Trasa N-S skomunikuje układ drogowy stolicy z lotniskiem im. Fryderyka Chopina na Okęciu.