• Facebook - conadrogach
Warszawa: Przetarg na rozbudowę Wybrzeża Helskiego w toku
Przetarg na budowę Wybrzeża Helskiego w Warszawie. 24 września mija termin składania ofert. Zdjęcia: ZMID Warszawa

Pod koniec września warszawscy drogowcy wyłonią wykonawcę budowy ulic: Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie od ul. Okrzei do Wybrzeża Puckiego wraz z zabezpieczeniem przeciwpowodziowym. Prace mają potrwać dwa lata.

Planowane przedsięwzięcie polega na przebudowie ul. Wybrzeże Szczecińskie i ul. Wybrzeże Helskie od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego na terenie dzielnicy Praga Północ. Odcinek biegnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801. Zakres opracowania obejmuje odcinek o długości ok. 2,2 km.

Celem inwestycji jest budowa zabezpieczenia przeciwpowodziowego oraz rozbudowa ciągu ul. Wybrzeże Szczecińskie – ul. Wybrzeże Helskie z uwzględnieniem potrzeb ruchu rowerowego oraz pieszego. Projekt ma uwzględniać rozmieszczenie mobilnych zapór przeciwpowodziowych umożliwiających zabezpieczenie terenu zalewowego w przypadku podwyższonego stanu wód na rzece Wiśle.

Przyjęty wariant przebudowy ulicy zakłada pozostawienie dotychczasowej liczby pasów (dwa pasy na północ, jeden pas na południe) i ujednolicenie ich szerokości do 3,25 m.

Podstawowe parametry Wybrzeża Helskiego po rozbudowie:

  • Klasa techniczna ulicy: G
  • Prędkość projektowa [Vp]: 50 km/h (ograniczona oznakowaniem pionowym)
  • Prędkość miarodajna [Vm]: 60 km/h
  • Przekrój uliczny: 3 x 3,25 m
  • Szerokość jezdni: 9,75 m
  • Minimalna szerokość chodników: 2,00 m
  • Minimalna szerokość ścieżki rowerowej: 2,00 m

System zabezpieczenia przeciwpowodziowego, który jest częścią inwestycji polegał będzie na budowie muru oporowego (żelbetowego) wzdłuż drogi. Dla zabezpieczenia skarp po stronie zachodniej muru przeciwpowodziowego (od strony rzeki Wisły) przewiduje się narzut kamienny. Rozwiązanie to zabezpieczy skarpę i mur przed podmywaniem w czasie podwyższonych stanów wód. Projektowane zabezpieczenie przeciwpowodziowe ma stanowić kontynuację muru na Kanale Praskim, który powstanie w ramach realizacji inwestycji Port Praski. Koniec muru zlokalizowany ma być na północ od mostu Gdańskiego.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

elPolako
2018-09-03 10:14
HGW i ekipa w formie widze... Stolyca jak na razie.
ku-wa
2018-09-02 22:11
czy oni wiedzą, co czynią? niech sobie przejadą tą drogą w dzień, to im od razu nerwica wskoczy. 2x2 i od strony Wisły może być ścieżka rowerowa oraz chodnik a od drugiej chodnik. Ludzie-tam się prosi o konkretne poszerzenie. Jak chcą zaoszczędzić, to 1x4, ale bezpiecznie pewnie nie będzie
kon
2018-08-29 22:29
min szerokosc chodnika i drogi rowerowej po 2m? WTF? co po az tyle? a tak by bylo miejsce na 4-ty pas 2x2 i by bylo jak powinno.
zawiedziony
2018-08-29 20:18
PO CO AŻ 3 PASY 1 WYSTARCZY I ONI NAZYWAJĄ TO ROZBUDOWĄ ????

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY