Warszawa: Zamknięte zjazdy Trasy Łazienkowskiej na Żoliborz i Wilanów
- conadrogach.pl
- ZDM Warszawa
- 2014-02-19
Utrudnienia - realizacja inwestycji.
Trwający od połowy ubiegłego roku remont estakad Trasy Łazienkowej w miniony weekend objął kolejne obiekty. Wyłączone z ruchu zostały estakady zjazdowe prowadzące od strony Pragi Południe w kierunku Żoliborza i Wilanowa. Trasa prawie na całej długości leży w ciągu drogi krajowej nr 2.
Od 16 lutego wykonawca przystąpił do prac rozbiórkowych, które potrwają około 3 tygodni. Rozbiórka rozpocznie się od usuwania nawierzchni asfaltowej na wyłączonych z ruchu łącznicach.
W ramach trwającej inwestycji przebudowane będą wszystkie estakady Trasy Łazienkowej na węźle z Wisłostradą oraz jedna estakada po stronie praskiej. Pozostałe obiekty na węźle z Wałem Miedzeszyńskim zostały gruntownie wyremontowane w minionych latach.
Prace budowlane w terenie rozpoczęły się w czerwcu 2013 roku. Wyłączone z ruchu zostały wtedy dwie pierwsze estakady po południowej stronie węzła z Wisłostradą. Kolejne dwie łącznice zamknięto i rozebrano w lipcu. W sierpniu natomiast ruszył demontaż estakady na węźle z Wałem Miedzeszyńskim.
Duże zaangażowanie prac i sprzyjające warunki atmosferyczne dają efekty widoczne dla przejeżdżających kierowców. Większość podpór jest już gotowa, a na estakadzie prowadzącej od strony Wilanowa w kierunku Pragi Południe trwają przygotowania do betonowania płyty na której, po wykonaniu izolacji, ułożona zostanie nawierzchnia. Jeśli pogoda nadal będzie sprzyjać, budowa nowych estakad na węźle z Wisłostradą zakończy się w trzecim kwartale 2014 roku i po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie estakady zostaną udostępnione kierowcom. Budowa łącznicy na węźle z Wałem Miedzeszyńskim ma zakończyć się w październiku.
Ostatnie dwie estakady przeznaczone do przebudowy – wjazdowe w kierunku centrum od strony Wilanowa i Żoliborza – będą zamykane i rozbierane na przełomie lutego i marca br.
Wszystkie prace związane z prowadzoną inwestycją mają zakończyć się w kwietniu 2015 r. Koszt przebudowy dziewięciu estakad wyniesie ok. 31 mln zł. Wykonawcą robót jest firma STRABAG Sp. z o.o. Inwestycja finansowa jest z budżetu m.st. Warszawy.
Trasa Łazienkowska jest jedną z głownych arterii komunikacyjnych Warszawy relacji wschód - zachód. Trasa Łazienkowska jest fragmentem obwodnicy śródmiejskiej, biegnie w ciągu drogi krajowej nr 2.
W ramach trwającej inwestycji przebudowane będą wszystkie estakady Trasy Łazienkowej na węźle z Wisłostradą oraz jedna estakada po stronie praskiej. Pozostałe obiekty na węźle z Wałem Miedzeszyńskim zostały gruntownie wyremontowane w minionych latach.
Prace budowlane w terenie rozpoczęły się w czerwcu 2013 roku. Wyłączone z ruchu zostały wtedy dwie pierwsze estakady po południowej stronie węzła z Wisłostradą. Kolejne dwie łącznice zamknięto i rozebrano w lipcu. W sierpniu natomiast ruszył demontaż estakady na węźle z Wałem Miedzeszyńskim.
Duże zaangażowanie prac i sprzyjające warunki atmosferyczne dają efekty widoczne dla przejeżdżających kierowców. Większość podpór jest już gotowa, a na estakadzie prowadzącej od strony Wilanowa w kierunku Pragi Południe trwają przygotowania do betonowania płyty na której, po wykonaniu izolacji, ułożona zostanie nawierzchnia. Jeśli pogoda nadal będzie sprzyjać, budowa nowych estakad na węźle z Wisłostradą zakończy się w trzecim kwartale 2014 roku i po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie estakady zostaną udostępnione kierowcom. Budowa łącznicy na węźle z Wałem Miedzeszyńskim ma zakończyć się w październiku.
Ostatnie dwie estakady przeznaczone do przebudowy – wjazdowe w kierunku centrum od strony Wilanowa i Żoliborza – będą zamykane i rozbierane na przełomie lutego i marca br.
Wszystkie prace związane z prowadzoną inwestycją mają zakończyć się w kwietniu 2015 r. Koszt przebudowy dziewięciu estakad wyniesie ok. 31 mln zł. Wykonawcą robót jest firma STRABAG Sp. z o.o. Inwestycja finansowa jest z budżetu m.st. Warszawy.
Trasa Łazienkowska jest jedną z głownych arterii komunikacyjnych Warszawy relacji wschód - zachód. Trasa Łazienkowska jest fragmentem obwodnicy śródmiejskiej, biegnie w ciągu drogi krajowej nr 2.