We wrześniu 2018 roku pojedziemy obwodnicą Miechowa w ciągu DW783
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-02-08
Inwestycja realizowana jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w oparciu o Koncepcję i Decyzję Środowiskową pozyskaną przez ZDW w Krakowie. Obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej nr 783 o długości 8,4 km powstanie w północnej części Miechowa, na terenach w większości niezabudowanych o charakterze rolniczym. Nad rzeką Cichą powstanie most, a nad linią kolejową wiadukt. Ponadto, zbudowanych zostanie 5 przejazdów gospodarczych oraz przepusty drogowe.
Zakres prac
W pierwszej kolejności prace będą polegać na robotach przygotowawczych i rozbiórkowych. Obwodnica Miechowa będzie drogą klasy G, na odcinku głównym jednojezdniową, posiadającą dwa pasy ruchu. W ramach zadania powstaną pobocza i drogi serwisowe. Skanska przebuduje zatoki autobusowe, zbuduje także 4 ronda dla skomunikowania dróg przecinających budowaną obwodnicę, przy których powstaną chodniki i przejścia dla pieszych. Pierwsze z nich powstanie na początku obwodnicy, drugie na skrzyżowaniu z DK7, następne na przecięciu obwodnicy z drogą powiatową z Miechowa do Sędziszowa, a ostatnie na końcu obwodnicy.
Projekt obejmie budowę przepustów i przejść dla zwierząt: mostu i dwóch przejazdów gospodarczych pod obwodnicą dla średnich zwierząt oraz czterech przejść dla płazów. Teren wokół tych przejść zostanie zabezpieczony poprzez zastosowanie urządzeń naprowadzających. Skanska zadba także o uszczelnienie przydrożnych rowów, co zabezpieczy wody gruntowe, zbuduje zbiornik retencyjny oraz umocni skarpy. W ramach zadania powstanie nowa infrastruktura techniczna, tj. kanalizacja deszczowa, a na wszystkich czterech rondach pojawi się oświetlenie typu LED. Zamontowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu w postaci barier ochronnych, kamer do monitoringu, tablic VMS, które wyświetlać będą komunikaty z ostrzeżeniami dla kierowców oraz oznakowanie pionowe i poziome. Roboty wykończeniowe będą polegać na uporządkowaniu terenu budowy, plantowaniu i obsianiu skarp i dna rowów mieszanką traw. Zagospodarowane zostaną również wyspy środkowych rond.
Obwodnica Miechowa przejmie ruch tranzytowy, który w chwili obecnej odbywa się przez centrum miasta. Mieszkańcy odetchną z ulgą, gdyż zmniejszy się hałas oraz ilość aut przejeżdżających przez miasto. Będzie ciszej i bezpieczniej. Inwestycja usprawni układ komunikacyjny w regionie. Przejazd pomiędzy Małopolską i woj. świętokrzyskim stanie się bardziej komfortowy i bezpieczny poprzez zastosowanie urządzeń systemu ITS (Inteligentny System Transportowy), które zostaną skonfigurowane z systemem ZSSRWM (Zintegrowany System Sterowania Ruchem w Małopolsce), który aktualnie już w województwie funkcjonuje. Dzięki temu zwiększy się przepustowość, poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego, czyli zmniejszy się liczba wypadków. Lepsza infrastruktura drogowa to również redukcja kosztów związana z utrzymaniem i renowacją nawierzchni czy obniżenie kosztów zarządzania taborem drogowym. Wszystko to wpłynie także na poprawę jakości środowiska, co jednocześnie zwiększy atrakcyjność inwestycyjną i turystyczną okolicy.