Węzeł Żelazna rozładuje korki w Kielcach
- conadrogach.pl
- 2013-11-27
Zakończyła się największa w ostatnim czasie inwestycja drogowa w Kielcach. Kierowcy mogą już korzystać z Węzła Żelazna w centrum miasta i bez korków dostać się do śródmieścia.
Budowa węzła Żelazna trwała 32 miesiące i kosztowała 99 mln zł. Tyle samo pochłonęły wykupy gruntów i odszkodowania. W ramach inwestycji powstała nowa, dwujezdniowa ulica 1 Maja z trzema nowymi wiaduktami, 3 przejścia podziemne, nowe chodniki i oświetlenie. POwstało także nowoczesne rondo turbinowe im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Nowy węzeł Żelazna w Kielcach zapewni dogodne połączenie drogi krajowej nr 74 Łączącej Sulejów (Łódzkie) z Lubelszczyzną (ul. Jesionowa i Łódzka) przez drogę wojewódzką 762 (al. Krakowska) z drogą ekspresową S7 Warszawa-Kraków.
Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Mota Engil.
Nowy węzeł Żelazna w Kielcach zapewni dogodne połączenie drogi krajowej nr 74 Łączącej Sulejów (Łódzkie) z Lubelszczyzną (ul. Jesionowa i Łódzka) przez drogę wojewódzką 762 (al. Krakowska) z drogą ekspresową S7 Warszawa-Kraków.
Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Mota Engil.