Więcej czasu na budowę drogi ekspresowej S69
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2013-04-15

Na początku czerwca (1.06.2013) zakończy się budowa drogi ekspresowej S69 z Bielska-Białej do Żywca. Taka data została ustalona w podpisanym aneksie terminowym pomiędzy wykonawcą, firmą Polimex-Mostostal i inwestorem - Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
- Dalsze przedłużenie czasu na ukończenie Kontraktu na budowę drogi ekspresowej S69, określone przez Nadzór Inwestorski na 60 dni, uznane zostało przez Zamawiającego w wyniku rozpatrzenia przez Nadzór Inwestorski roszczeń Wykonawcy. Dotychczasowy, Umowny termin zakończenia Kontraktu, przypadał na niedzielę 31 marca 2013 r. Z uwagi na przypadający w dniu 1 kwietnia 2013 r. pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych tj. poniedziałek, faktyczny czas trwania Kontraktu przesunął się do dnia 2 kwietnia 2013 r. Po doliczeniu 60 dni należnych Wykonawcy, nowy termin na ukończenie robót to 1 czerwca 2013r - informuje GDDKiA.
W najbliższym czasie na tym odcinku drogi ekspresowej S69 Polimex-Mostostal zakończy roboty ziemne w tym wykopy i nasypy oraz wykona wzmocnienia podłoża w wykopie pod konstrukcję nawierzchni oraz samą konstrukcję nawierzchni złożoną z sześciu warstw (odsączającej, technologicznej, podbudowy pomocniczej i trzech warstw bitumicznych: podbudowy, wiążącej, ścieralnej). Zostaną zrealizowane prace wykończeniowe, tj. m.in. umocnienia rowów, układanie krawężników i nawierzchni chodników na drogach poprzecznych, jak również elementy bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie pionowe i poziome drogi oraz tereny zielone wraz z nasadzeniami drzew i krzewów.
Na wykonywanym odcinku drogi znajduje się dwadzieścia pięć inżynierskich obiektów mostowych, w tym największy obiekt - estakada w miejscowości Rybarzowice o długości 1280 m. z dwudziestoma dwoma przęsłami. Na niemalże wszystkich obiektach mostowych i estakadach wykonano już w całości ustroje nośne. Trwają tam roboty wykończeniowe.
Polimex-Mostostal zmobilizował do wykonania tego zadania odpowiednie siły własne jak również podwykonawców. W kulminacyjnym momencie przewidywane jest zatrudnienie powyżej 1500 osób przy pracach na tym odcinku drogi. Do realizacji zadania zmobilizowanych zostanie kilkaset sztuk ciężkiego sprzętu w tym spycharek, równiarek, koparek, walców, rozściełaczy i samochodów ciężarowych różnego typu - podała spółka w komunikacie.
Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała—Żywiec, na odcinku od węzła „Mikuszowice” (dawniej „Żywiecka/Bystrzańska”) w Bielsku-Białej do węzła „Żywiec” w Żywcu. Długość projektowanej drogi wynosi 15,56 km, z czego 15,3 km stanowić będzie droga o przekroju dwujezdniowym, a 0,26 km stanowić będzie odcinek przejściowy, na którym następuje stopniowa zmiana przekroju z dwujezdniowego na jednojezdniowy na włączeniu do istniejącej jezdni wybudowanej w ramach odcinka węzeł „Żywiec”—węzeł „Browar.
Odcinek drogi S69 przebiegać będzie w całości przez teren województwa śląskiego. Początek projektowanego odcinka drogi ekspresowej S69 zlokalizowany jest na terenie miasta Bielsko-Biała w rejonie dzielnicy Mikuszowice (za węzłem „Mikuszowice”). Następnie projektowana droga przebiega w kierunku południowym przez tereny czterech gmin: Wilkowice, Buczkowice, Łodygowice oraz Lipowa. Koniec planowanego odcinka drogi S69 zlokalizowany jest po zachodniej stronie miasta Żywiec, w rejonie dzielnicy Podlesie (węzeł „Żywiec”).
Na realizowanym odcinku zlokalizowano, zaprojektowano i budowane są 4 węzły drogowe:
W ramach inwestycji budowanych jest ponad 20 obiektów inżynierskich (bez przepustów) o·łącznej długości około 3 km, w tym przede wszystkim:
Zgodnie z przyjętym projektem wykonywane są też przepusty, w tym dostosowane do migracji zwierząt. Ważnym elementem realizowanego kontraktu są nowoczesne - i odpowiadające europejskim standardom - urządzenia ochrony środowiska.
Jezdnia na obiektach mostowych w ciągu drogi ekspresowej zaprojektowana została i jest realizowana o przekroju docelowym 3 pasów ruchu + pas awaryjny.
Droga ekspresowa S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite w trakcie budowy.
Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszu Spójności i w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kwota kontraktu wynosi ponad 788 mln zł brutto. Prace rozpoczęto w połowie sierpnia 2010 roku.
W najbliższym czasie na tym odcinku drogi ekspresowej S69 Polimex-Mostostal zakończy roboty ziemne w tym wykopy i nasypy oraz wykona wzmocnienia podłoża w wykopie pod konstrukcję nawierzchni oraz samą konstrukcję nawierzchni złożoną z sześciu warstw (odsączającej, technologicznej, podbudowy pomocniczej i trzech warstw bitumicznych: podbudowy, wiążącej, ścieralnej). Zostaną zrealizowane prace wykończeniowe, tj. m.in. umocnienia rowów, układanie krawężników i nawierzchni chodników na drogach poprzecznych, jak również elementy bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie pionowe i poziome drogi oraz tereny zielone wraz z nasadzeniami drzew i krzewów.
Na wykonywanym odcinku drogi znajduje się dwadzieścia pięć inżynierskich obiektów mostowych, w tym największy obiekt - estakada w miejscowości Rybarzowice o długości 1280 m. z dwudziestoma dwoma przęsłami. Na niemalże wszystkich obiektach mostowych i estakadach wykonano już w całości ustroje nośne. Trwają tam roboty wykończeniowe.
Polimex-Mostostal zmobilizował do wykonania tego zadania odpowiednie siły własne jak również podwykonawców. W kulminacyjnym momencie przewidywane jest zatrudnienie powyżej 1500 osób przy pracach na tym odcinku drogi. Do realizacji zadania zmobilizowanych zostanie kilkaset sztuk ciężkiego sprzętu w tym spycharek, równiarek, koparek, walców, rozściełaczy i samochodów ciężarowych różnego typu - podała spółka w komunikacie.
Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała—Żywiec, na odcinku od węzła „Mikuszowice” (dawniej „Żywiecka/Bystrzańska”) w Bielsku-Białej do węzła „Żywiec” w Żywcu. Długość projektowanej drogi wynosi 15,56 km, z czego 15,3 km stanowić będzie droga o przekroju dwujezdniowym, a 0,26 km stanowić będzie odcinek przejściowy, na którym następuje stopniowa zmiana przekroju z dwujezdniowego na jednojezdniowy na włączeniu do istniejącej jezdni wybudowanej w ramach odcinka węzeł „Żywiec”—węzeł „Browar.
Odcinek drogi S69 przebiegać będzie w całości przez teren województwa śląskiego. Początek projektowanego odcinka drogi ekspresowej S69 zlokalizowany jest na terenie miasta Bielsko-Biała w rejonie dzielnicy Mikuszowice (za węzłem „Mikuszowice”). Następnie projektowana droga przebiega w kierunku południowym przez tereny czterech gmin: Wilkowice, Buczkowice, Łodygowice oraz Lipowa. Koniec planowanego odcinka drogi S69 zlokalizowany jest po zachodniej stronie miasta Żywiec, w rejonie dzielnicy Podlesie (węzeł „Żywiec”).
Na realizowanym odcinku zlokalizowano, zaprojektowano i budowane są 4 węzły drogowe:
- węzeł „Wilkowice” na przecięciu S69 z ul. Wyzwolenia (drogą powiatową 1404S klasy „Z”) w Wilkowicach.
- węzeł „Buczkowice” na przecięciu S69 z istniejącą DK69 w Rybarzowicach, gmina Buczkowice.
- węzeł „Łodygowice” na przecięciu S69 z ul. Kasztanową (drogą powiatową 1400S klasy „Z”) w Łodygowicach
- węzeł „Żywiec” na połączeniu z DK69 oraz drogami wojewódzkimi nr 945 i 946 poprzez istniejące skrzyżowanie typu rondo.
W ramach inwestycji budowanych jest ponad 20 obiektów inżynierskich (bez przepustów) o·łącznej długości około 3 km, w tym przede wszystkim:
- wiadukty w ciągu drogi ekspresowej,
- mosty w ciągu drogi ekspresowej,
- wiadukty nad drogą ekspresową,
- kładki dla pieszych,
- estakady w ciągu drogi ekspresowej, w tym na przekroczeniu wsi Rybarzowice i rzeki Żylicy.
Zgodnie z przyjętym projektem wykonywane są też przepusty, w tym dostosowane do migracji zwierząt. Ważnym elementem realizowanego kontraktu są nowoczesne - i odpowiadające europejskim standardom - urządzenia ochrony środowiska.
Jezdnia na obiektach mostowych w ciągu drogi ekspresowej zaprojektowana została i jest realizowana o przekroju docelowym 3 pasów ruchu + pas awaryjny.
Droga ekspresowa S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite w trakcie budowy.
Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszu Spójności i w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kwota kontraktu wynosi ponad 788 mln zł brutto. Prace rozpoczęto w połowie sierpnia 2010 roku.