Wiemy jak pobiegnie S3 Świnoujście – Troszyn. Decyzja środowiskowa wydana
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-08-29
W decyzji środowiskowej wskazany został wariant 4, który zakłada przebieg głównie w zbliżeniu do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 3, a na terenie Wolińskiego Parku Narodowego po śladzie istniejącej DK3 (z dobudową 2 jezdni).
- Ta decyzja znacząco przybliża nas do realizacji początkowego odcinka S3, części bardzo ważnego szlaku komunikacyjnego łączącego północ Europy z południem kontynentu – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Ogłosiliśmy już przetarg na badania geologiczne, które będą niezbędne do ogłoszenia w przyszłym roku przetargu na realizację drogi – dodaje.
W wybranym wariancie droga ekspresowa przebiega w śladzie, bądź w zbliżeniu do istniejącej DK3. Rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Fińskiej, Duńskiej i Wolińskiej w Świnoujściu, które znajduje się przy terminalu promów morskich, w miejscu tym niniejsza inwestycja będzie się łączyła z wlotem do tunelu łączącym wyspy Uznam i Wolin. Na wylocie ze Świnoujścia trasa będzie poprowadzona po północnej stronie torów kolejowych, co pozwoli w przyszłości w pełni zachować obecną drogę krajową do komunikacji lokalnej i ograniczy utrudnienia podczas budowy S3 na tej jedynej drodze łączącej Świnoujście z resztą kraju. W rejonie Międzyzdrojów droga wejdzie w ślad obecnej DK3 i zachowa taki przebieg przez teren Wolińskiego Parku Narodowego. W rejonie miejscowości Dargobądz przebieg trasy będzie skorygowany ze względu na parametry geometryczne jakie powinna posiadać droga ekspresowa. Dalej S3 będzie biegła już w śladzie obecnej drogi krajowej z niewielkimi korektami. Budowa drogi ekspresowej będzie wymagała dobudowy drugiej estakady na obwodnicy Międzyzdrojów i drugiego mostu na obwodnicy Wolina. Trasa zakończy się na włączeniu w istniejącą obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi. Zaplanowano 7 węzłów drogowych, z tego 3 na terenie Miasta Świnoujście.
Mapa odcinka drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Szczecin. Mapa: GDDKIA
- Wybór wariantu najkorzystniejszego poprzedziło opracowanie dokumentacji studialnej wraz z Raportem Oddziaływania na Środowisko. Specjalistyczne monitoringi i analizy pozwoliły określić wariant drogi S3 cechujący się najmniejszym oddziaływaniem na środowisko. Na terenie miasta Świnoujście po konsultacjach z mieszkańcami zastosowano rozwiązania projektowe o najmniejszym oddziaływaniu akustycznym i krajobrazowym – przypominają drogowcy.