Włosi z najlepszą ofertą na budowę S5 Wronczyn - Poznań
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-05-15
W przetargu wpłynęło 12 ofert. Drogowcy na realizację tego zadania przeznaczyli budżet ponad 639 mln zł brutto (bez zamówień uzupełniających). Oferta włoskiego konsorcjum była najtańsza i wynosi ponad 529 mln zł brutto. Najdroższą ofertę złożyło Konsorcjum firm: COLAS Polska Sp. z.o.o z Palędzia oraz Inžinierskie stavby a.s z Košice na kwotę ponad 798 mln zł.
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 22 miesięczny termin realizacji zadania od dnia zawarcia umowy (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Droga ekspresowa S5 na odcinku Gniezno - granica woj. wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego już w budowie - zobacz galerię zdjeć:
Odcinek drogi ekspresowej S5 Poznań – Wronczyn będzie mieć 16 kilometrów długości i połączy drogę S5 z autostradą A2 (węzeł Głuchowo pod Poznaniem). Odcinek będzie posiadał 2 jezdnie, po dwa pasy ruchu plus pasy awaryjne. Zadanie zakłada także powstanie węzłów drogowych Konarzewo, Stęszew, Mosina. Nowa droga odciąży od hałasu i ruchu mieszkańców podpoznańskich Komornik czy Stęszewa.
Mapa docelowego przebiegu drogi ekspresowej S5 w Wielkopolsce
Przypomnijmy, przetarg na budowę odcinka S5 Poznań – Wronczyn ogłoszono jeszcze pod koniec 2013 roku. Budowa trasy nie ruszyła jednak do tej pory m.in. z uwagi na badania archeologiczne i niezbędne pozwolenia. Wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu daje nadzieję, że jeżeli nie będzie odwołań i protestów to w najbliższym czasie zostanie podpisana umowa i budowa S5 do Paznania będzie mogła ruszać.
Wszystkie informacje o drodze ekspresowej S5