Wrocław: 232 mln zł to najniższa oferta na budowę Alei Wielkiej Wyspy
- M.K.
- conadrogach.pl
- 2018-02-23
Inwestycja będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Pierwszym zadaniem przyszłego wykonawcy będzie wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych uzgodnień. Kluczowa decyzja - środowiskowa, jest już wydana. Projektowanie potrwa nawet kilkanaście miesięcy. Dopiero potem rozpocznie się budowa, która – według obecnych szacunków – powinna zakończyć się w 2021 r. Wiosną 2018 r. miasto chce podpisać umowę z wykonawcą. Wydaje się, że najbliżej realizacji Alei Wielkiej Wyspy jest firma Gotowski z Bydgoszczy, która złożyła najtańszą ofertę w przetargu - 232,2 mln zł. To jedyna oferta spośród czterech, która nie przekracza budżetu zamawiającego tj. 234,058 mln zł.
Pozostałe oferty wpłynęły od wykonawców: konsorcjum Banimex i Azi Bud - 234,426 mln zł, Kobylarnia - 245,748 mln zł oraz Budimex - 316,993 mln zł.
Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu - wiosną 2018 r podpisanie umowy. Zdjęcia: www.wroclaw.pl
Aleja Wielkiej Wyspy będzie drogą jednojezdniową z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Łącznie 3,5 km nowej drogi połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza, krzyżując się również z ulicami Olszewskiego i Dembowskiego. Droga zapewni szybkie połączenie północy z południem Wrocławia i odciąży komunikacyjnie Biskupin.
Ciekawostką jest fakt, że Aleja Wielkiej Wyspy będzie 110. mostem we Wrocławiu.
Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu ma być gotowa w 2021 roku. Zdjęcia: www.wroclaw.pl