Wrocław: Banimex ponownie wybrany na wykonawcę Alei Wielkiej Wyspy
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, www.wroclaw.pl
- 2018-08-21
Spółka Wrocławskie Inwestycje nie może nadal podpisać kontraktu na budowę Alei Wielkiej Wyspy (wewnętrznej obwodnicy Wrocławia po wschodniej stronie). Procedura przeciąga się z powodu odwołań. Przypomnijmy, drugi z oferentów w przetargu na realizację Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu – firma Kobylarnia przysłała do miasta pismo zarzucając nieprawidłowości w zwycięskiej ofercie (za najkorzystniejszą w przetargu komisja uznała ofertę firmy Banimex z województwa śląskiego o wartości 234 mln zł). Chodzi dokładnie o dokumenty potwierdzające doświadczenia kierownika budowy. Dlatego Wrocławskie Inwestycje unieważniły poprzedni wybór, aby wznowić postępowanie przetargowe w ramach prawa zamówień publicznych.
Przypomnijmy, że firma Kobylarnia wcześniej nieskutecznie oprotestowała przebieg postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą. Jednak przywołane obecnie argumenty przed Izbą, nie zostały podniesione. Dlatego sytuacja jest wyjątkowa. Oferenci zwykle takie sprawy zgłaszają w trakcie postępowania przetargowego, a nie dopiero po uprawomocnieniu się wyboru zwycięskiej oferty.
W związku z zaistniałą sytuacja, po unieważnieniu pierwszego wyboru, komisja przetargowa wezwała firmę Banimex do uzupełnienia oferty. – Po weryfikacji otrzymanych dokumentów ponownie okazało się, że najlepsza pozostaje oferta Banimexu – informuje rzecznik Wrocławskich Inwestycji Marek Szempliński.
Oznacza to, że biorące udział w przetargu firmy mogą ponownie złożyć protest do KIO. – Alternatywą dla zastosowanego rozwiązania było unieważnienie całego przetargu i ogłoszenie go od nowa, tyle że takie działanie można podjąć w każdym momencie – wyjaśnia Szempliński.
Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu ma być realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. Jej planowany termin oddania do ruchu to 2022 rok.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie trasą jednojezdniową z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Łącznie 3,5 km nowej drogi połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza, krzyżując się również z ulicami Olszewskiego i Dembowskiego. Najtrudniejszymi elementami całej inwestycji są dwa mosty, które muszą powstać nad Odrą i Oławą. Jeden ma liczyć około 700 metrów, drugi 350 metrów.