Wrocław: Ruszy budowa nowych mostów Chrobrego na Swojczyce
Będą nowe mosty Chrobrego we Wrocławiu. Prace mają ruszyć w tym roku. Przeprawa zapewni połączenie ze Swojczycami.

W lutym, najpóźniej w marcu 2019 r. ma być ogłoszony przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455. Szacowany koszt inwestycji to 80 mln zł. Zakłada się, że budowa nowych mostów wraz z linią tramwajową na Swojczyce potrwa 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, czyli przeprawy mogą być gotowe najwcześniej w połowie 2020 r.

– Z ogłoszeniem przetargu czekamy jeszcze na decyzję środowiskową, która ma być na przełomie stycznia i lutego – podkreśla Mariusz Konecki, kierownik projektu w spółce Wrocławskie Inwestycje.

– Nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Chcemy tak poprowadzić budowę nowych mostów, żeby stosownie do ewentualnych potrzeb, szybciej być gotowym na rozbudowę sieci tramwajowej – dodaje Marek Szempliński, rzecznik prasowy spółki.

Nowymi mostami Chrobrego będzie poprowadzona linia tramwajowa

Nowymi mostami Chrobrego będzie poprowadzona linia tramwajowa od pętli Sepolno na Swojczyce. Zdjęcia: Wrocławskie Inwestycje

 

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie, a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Obiekty będą częścią drogi wojewódzkiej nr 455 wyprowadzającej z Wrocławia ruch z północy na wschód w kierunku Oławy. 

Co ze starymi mostami Chrobrego? Obecnie, ze względu na zły stan techniczny, mogą nimi jeździć samochody i pojazdy MPK mające nie więcej niż 15 ton.

– Nie ma decyzji co do ich rozbiórki. Nawet bez ruchu samochodowego ten potężny, ciężki, żelbetowy obiekt nadal będzie niszczał. Z punktu widzenia technicznego będzie nadawał się do wyburzenia. Natomiast obecnie, po wykonanych wzmocnieniach, będzie wykorzystany podczas budowy nowych mostów. Chodzi o to, że dzięki temu nie będzie konieczności budowy przeprawy tymczasowej, która kosztowałaby ok. 8 mln zł – zaznacza kier. projektu.

Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (północny i południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Jarzabek trener III klasy
2019-01-24 18:50
@Tyszanin, o proszę... purysta językowy nam się przytrafił na stronie o budownictwie drogowym :) ... ciekawi mnie, czy życzyłbyś sobie, aby ktoś inny z podobną Tobie skrupulatnością przepytywał Cię z aspektów technicznych inżynierii lądowej, jednocześnie nabijając się, że %uja wiesz, a tej elementarnej wiedzy to on się w szkole podstawowej na fizyce naruszył :P
Tyszanin
2019-01-21 20:02
I znowu brak znajomości języka polskiego. Droga może biec "do Swojczyc" lub w kierunku Swojczyc, ale nie na Swojczyce. Tego uczą w szkole podstawowej. Jeśli uczą... Tyszanin

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: