1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wrocław: W ciągu obwodnicy Leśnicy powstaje most przez Bystrzycę

Wrocław: W ciągu obwodnicy Leśnicy powstaje most przez Bystrzycę

  1. conadrogach.pl
  2. www.wroclaw.pl
  3. 2016-05-10
Wrocław: W ciągu obwodnicy Leśnicy powstaje most przez Bystrzycę
W zachodniej części Wrocławia powstaje obwodnic Leśnicy wraz z nowym mostem nad Bystrzycą. Zdjęcia: Janusz Krzeszowski, www.wroclaw.pl
Trwająca już od października 2015 r. budowa obwodnicy Leśnicy wkroczyła w najtrudniejszą część operacji, czyli budowę mostu nad Bystrzycą. Powstaje on nad istniejącym mostem Ratyńskim. Obwodnica Leśnicy to najważniejsza inwestycja na zachodzie Wrocławia. Po jej wybudowaniu ta część miasta zostanie zdecydowanie odciążona. Inwestorem są Wrocławskie Inwestycje, a generalnym wykonawcą firma Skanska.

Most nad Bystrzycą w ciagu obwodnicy Leśnicy - budowniczowie mówią o nim most drogowy MD-1. Ma za zadanie nie tylko bezkolizyjnie przeprowadzić trasę nad rzeką Bystrzycą, ale także nad obszarem Natura 2000. Przypomnijmy, że jedną z największych przeszkód całej inwestycji było przejście przez teren chroniony ze względu na swoje walory przyrodnicze. Budowę można kontynuować tylko dlatego, że nowy most został zaprojektowany w obrębie istniejącej już przeprawy – mostu Ratyńskiego. Chodzi o to, by minimalizować ingerencję w środowisko. Nowy most będzie przebiegał nad starym.

Most ma 327,05 m długości i 16,33 m szerokości. Złoży się na niego siedem przęseł o rozpiętości: 39,75 m, pięć po 48,75 m i 39,75 m. Jezdnia będzie o standardowej szerokości 7 m, tak by zmieściły się dwa pasy ruchu. Wszystkie podpory mostu są żelbetowe.

Most będzie wykonany w technologii nasuwania podłużnego. Każda gotowa sekcja (po uzyskaniu przez beton odpowiedniej wytrzymałości i po tzw. sprężeniu centrycznym) jest wysuwana na przeszkodę, a na jej miejscu wykonuje się następną, praktycznie cały czas powtarzając te same czynności. Przęsła będą nasuwane od strony Jerzmanowa. Ustrój nośny podzielony będzie na 15 odcinków budowlanych. Podczas nasuwania zastosowany będzie stalowy awanbek, czyli specjalna konstrukcja, taki „dziób” mostu służący do jego montażu. Nasuwanie będzie odbywało się po łożyskach tymczasowych dostosowanych do geometrii nasuwu. Po zakończeniu operacji konstrukcja będzie podnoszona na kolejnych podporach, a łożyska tymczasowe zostaną wymienione na docelowe.

Cała inwestycja warta jest ponad 130 mln zł. Siedmiokilometrowy odcinek obwodnicy Leśnicy ma połączyć ulicę Średzką (DK94) z rondem przy ul. Granicznej. Harmonogram robót zakłada, że w 2017 roku będzie można z nowej drogi korzystać. Poza mostem prace prowadzone są także w innych punktach. Najbardziej zaawansowany, prawie gotowy, jest odcinek drogi od Granicznej do ulic Rdestowej i Osinieckiej. 7 maja 2016 r. rozpoczęła się budowa skrzyżowania z ul. Rdestową. Kierowcy muszą liczyć się w tym rejonie z utrudnieniami w ruchu.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 94 Jak dojadę - Wrocław