Wrocław: Wiadukt na Chociebuskiej otwarty
- conadrogach.pl
- www.wroclaw.pl
- 2016-09-19
Stary wiadukt został zamknięty przez jego fatalny stan techniczny. Prace przy budowie nowej przeprawy ruszyły jesienią 2015 od wyburzenia starej konstrukcji, która nie nadawała się już do ruchu samochodowego. Największą trudnością tej inwestycji było to, że cała operacja musiała się odbyć bez zatrzymania ruchu pociągów. Budowlańcy na górze prowadzili roboty a pod nimi jeździły pociągi.
Nowy wiadukt drogowy to trójprzęsłowa konstrukcja belkowa w układzie ciągłym, o rozpiętościach przęseł około 20 i 15 m. Jego całkowita długość wraz z przyczółkami wynosi około 80 m. Pomost ma szerokość 16,20 m, a w jego obrębie znajduje się jezdnia o szerokości 7 m, ścieżki rowerowe o szerokości 1,50 m (po obu stronach), tzw. opaski o szerokości 30 cm oraz chodniki dla pieszych o szerokości 2 m.
Obiekt został wykonany ze strunobetonowych belek prefabrykowanych i zespolonych z płytą żelbetową. Żelbet to także materiał użyty do wykonania ścian przyczółków i filarów. Woda opadowa z wiaduktu odprowadzana będzie do istniejącego systemu odwodnienia kolejowego. Inwestycja kosztowała 9,6 miliona złotych.