Wschodnia Obwodnica Krakowa w ciągu S7 wyróżniona
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-03-22
Konkurs „Najlepsze Przedsięwzięcia Roku w Małopolsce-Lider Małopolski” odbył się już po raz osiemnasty. Corocznie wyróżniane są w nim najważniejsze przedsięwzięcia w województwie. Fakt, że tytuł lidera został przyznany za budowę drogi S7 pełniącej funkcję wschodniej obwodnicy Krakowa i łączącej dzielnicę Podgórze z Nową Hutą świadczy o tym, jak bardzo ważna jest rola tej trasy dla miasta i regionu.
Wschodnia obwodnica Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7 z mostem przez Wisłę. Zdjęcia: GDDKIA
Inwestycja ta objęła nie tylko budowę ok. 4,5 km odcinka drogi ekspresowej S7 dwujezdniowej z trzema pasami w każdym kierunku, ale także dwóch równoległych mostów wantowych na Wiśle, długości ok. 706,0 m jeden i 695,70 m drugi, z konstrukcją nośną przęseł nurtowych mostów o rozpiętości 200 m każde i czterema pylonami o wys. 63,0 m. Wybudowano także 12 innych obiektów inżynierskich (mostów i wiaduktów). Na odcinku 1,55 km przebudowano drogę krajową nr 79 (ul. Igołomska) z jednojezdniowej na dwujezdniową, na odcinku 1.55 km. Przebudowa Igołomskiej objęła odcinek od ul. Ptaszyckiego do ul. Giedroycia, a ul. Ujastek od ul. Ptaszyckiego do kopca Wandy. Wybudowano dwa dwupoziomowe węzły drogowe: węzeł Przewóz i węzeł Kraków Nowa Huta. Przebudowano istniejącą linię tramwajową, sieci: wodociągową, gazową, teletechniczną energetyczną i ciepłowniczą. Wybudowano kanalizację deszczową, oświetlenie, ekrany dźwiękochłonne o dł. ok. 4,6 km, posadzono zieleń izolacyjną.
Most przez Wisłę w Krakowie w ciągu drogi eskpresowej S7. Zdjęcia: GDDKIA
Wykonawcą wspomnianego odcinka drogi ekspresowej S7 była firma Strabag. Realizacja kontraktu rozpoczęła się w drugiej połowie lipca 2014 r. i miała trwać 36 miesięcy bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Trwała prawie miesiąc krócej. Kosztowała ok. 528 mln 899 tys. zł brutto. Inwestycja powstała przy współfinansowaniu unijnym z Funduszu Europejskiego Infrastruktura i Środowisko.