Wschodnia Obwodnica Wrocławia: Odcinek północny bliżej realizacji
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-05-14
W Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim przedstawiciele samorządu województwa dolnośląskiego spotkali się z mieszkańcami południowych osiedli Wrocławia. Rozmowy dotyczyły dalszych losów budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Przypomnijmy, o szybką budowę południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia z Żernik Wrocławskich do Bielan apelowali mieszkańcy południowych dzielnic miasta: Ołtaszyna, Jagodna i Partynice. Podpisali i skierowali do władz województwa dolnosląskiego wspólną petycję w tej sprawie. Mieszkańcy podkreslają, że niedokończona obwodnica zamiast wyprowadzić ruch samochodowy z miasta spiętrzyła go w południowym rejonie Wrocławia.
Jednak ze względu na stopień zaawansowania prac projektowych władze województwa opowiadają się za rozpoczęciem budowy odcinka północnego, łączącego istniejący fragment trasy z Długołęką i drogą krajową nr 98. - Rozpocznijmy budowę odcinka północnego Obwodnicy, który pod względem projektowym jest już przygotowany, a równocześnie wypracujmy – w zgodzie z mieszkańcami – przebieg części południowej obwodnicy Wrocławia - mówił Jerzy Michalak, członek Zarządu Województwa.
Na dwa brakujące odcinki obwodnicy zarząd województwa planuje dopiero ogłosić przetargi. Inwestycje mają być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj.
Tak więc w pierwszej kolejności najprawdopodobniej realizowany będzie odcinek północny obwodnicy. Jego budowa została bowiem wsparta przez władze Wrocławia. - Wrocław przekaże kwotę do 33 milionów złotych na budowę wybranego przez Zarząd Województwa odcinka Obwodnicy. To jedyny w tej chwili przygotowany i zaprojektowany odcinek tej trasy - zaznaczał prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Wrocław dołoży się do wschodniej obwodnicy miasta
Projektowany północny odcinek obwodnicy między Łanami a Długołęką liczy około 8 km długości. Szacunkowy koszt jego budowy wyniesie ok. 160 mln zł. Jeszcze w tym roku rozpoczną się przygotowania do przetargu na wyłonienie wykonawcy tego odcinka. Szacunkowy czas budowy to 3 lata.
Dla odcinka południowego WOW (między Żernikami Wrocławskimi a Bielanami Wrocławskimi) prowadzone są obecnie prace projektowe, dotyczące uwarunkowań środowiskowych, które stanowić będą podstawę do rozmów na temat wyboru ostatecznego wariantu przebiegu trasy.Tu swój protest co do proponowanego przbiegu zgłosili mieszkańcy m. Wyskoka. Trasa miałaby przebiegać przez osedla mieszkalne.
Kolejne spotkanie z przedstawicielami mieszkańców m. Wysoka oraz osiedli południowego Wrocławia, które dotyczyć będzie kosztów inwestycji, zaplanowano jeszcze przed wakacjami. Z kolei spotkanie dotyczące wyboru wariantu przebiegu części południowej obwodnicy odbędzie się jesienią br. po zapoznaniu się z przygotowywanym raportem środowiskowym.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest nowo projektowaną drogą wojewódzką, która poprawi dostępność komunikacyjną południowo-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej.
Obecnie kierowcy wschodnią obwodnicą Wrocławia mogą przejechać z Siechnic do Iwin. Pod koniec 2014 roku do ruchu oddano ponad 5 km odcinek od ronda w Siechnicach do ronda w Żernikach Wrocławskich. Połączył się on z istniejącym siedmiokilometrowym odcinkiem wschodniej obwodnicy Wrocławia z Łan do Siechnic.
Docelowo wschodnia obwodnica Wrocławia ma dochodzić od strony południowo-zachodniej do al. Karkonoskiej na wysokości CH Bielany, a od północno-wschodniej do Długołęki (skrzyżowanie z łącznikiem Długołęka). Po zakończeniu inwestycji trasa ma mieć długość około 30 kilometrów i będzie pozwalała od wschodu ominąć miasto.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia Siechnice - Żerniki już otwarta!
Wschodnia obwodnica Wrocławia ma wspomagać Obwodnicę Autostradową po wschodniej i południowej stronie miasta, a jej odcinki I, IV i III - w połączeniu ze zmodernizowaną drogą wojewódzką nr 395 (na odcinku od autostrady A4- Węzeł Krajków do ronda w Żernikach Wrocławskich) - stanowić mają tzw. Łącznik aglomeracyjny A4-S8. Pozwoli to na płynny ruch z gmin ościennych leżących po wschodniej i południowej stronie Wrocławia, zarówno w kierunku miasta jak i do węzłów dróg wylotowych we wszystkich kierunkach. Wraz z Obwodnicą Autostradową powstanie wokół Wrocławia pierścień drogowy, który odciąży centrum miasta i wspomoże Wrocławską Obwodnicę Śródmiejską.