Wschodnia Obwodnica Wrocławia Siechnice - Żerniki już otwarta!

Kolejny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia na trasie Żerniki Wrocławskie - Siechnice, został udostępniony kierowcom w sobotę rano (tj. 20 grudnia). Ma ponad pięć kilometrów i połączył się on z istniejącym siedmiokilometrowym odcinkiem wschodniej obwodnicy od Łan do Siechnic.

Oddany do ruchu odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia zaczyna się od ronda w Siechnicach na drodze krajowej nr 94, a kończy się w Żernikach Wrocławskich przy rondzie z drogą wojewódzką nr 395. Na większości trasy kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie. Po dwa pasy są między rondem w Żernikach Wrocławskich, a wiaduktem kolejowym i rondem w Siechnicach i wiaduktem.

Pod nowym fragmentem drogi biegną trzy linie kolejowe. Sporym wyzwaniem dla budowniczych było to, że na czas prac nie można było wstrzymać ruchu pociągów pod budowanymi wiaduktami. Znajdują się one na początku i na końcu trasy: wiadukt W1 (bliżej Żernik Wrocławskich) znajduje się nad linią kolejową nr 276 Wrocław Główny-Międzylesie, W2 (bliżej Świętej Katarzyny) nad linią nr 132 Bytom-Wrocław Główny i nr 349 Święta Katarzyna - Wrocław-Kuźniki.

Docelowo wschodnia obwodnica Wrocławia zwana tez trasą Bielany - Łany - Długołęka ma dochodzić od strony południowo-zachodniej do al. Karkonoskiej na wysokości CH Bielany, a od północno-wschodniej do Długołęki (skrzyżowanie z łącznikiem Długołęka). Po zakończeniu trasa ma mieć długość około 30 kilometrów. Na dwa brakujące odcinki zarząd województwa chce ogłosić przetargi w przyszłym roku. Inwestycje mają być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Jak przekonują urzędnicy jest szansa, by kierowcy nową trasą pojechali jeszcze w 2018 roku.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: