Wschodnia obwodnica Wrocławia z dofinansowaniem
- conadrogach.pl
- Dolnośląski Urząd Marszałkowski, Min. Rozwoju Regionalnego
- 2012-10-25
Wschodnia Obwodnica Wrocławia (WOW), nazywana też trasą Bielany-Łany-Długołęka zapewni szybkie i wygodne połączenie autostrady A4 i drogi wylotowej z Wrocławia w kierunku Warszawy. To sprawi, że kierowcy nie będą musieli przedzierać się przez uliczne korki w stolicy Dolnego Śląska. Wschodnia obwodnica, wspólnie z Autostradową Obwodnicą Wrocławia, stworzy kompleksowy ring wokół miasta.
Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia - (BŁD) to w sumie 38 km oraz wiele tzw. obiektów inżynieryjnych - od początku planowana była w podziale na cztery ETAPY. W czerwcu 2009 roku prace rozpoczęły się na odcinku od ul. Kościuszki w Siechnicach do ul. Odrzańskiej w Łanach (ETAP IV, zadanie 2). Jest to najtrudniejszy inżynieryjnie i technicznie fragment całej inwestycji. Między Siechnicami a Łanami powstaje ponad 5,9 km nowej drogi, trzy mosty nad Oławą i jeden nad Odrą, dwie estakady nad terenami zalewowymi (obie będą miały po 612 metrów długości) oraz 14-metrowy wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach. Prace prowadzi Skanska S.A., planowane zakończenie – to koniec stycznia 2013 roku. Wartość inwestycji - ok. 215 mln zł. W marcu 2010 roku podpisano umowę z firmą Berger Bau na budowę kolejnego odcinka, czyli na ETAP IV zadanie 3 i 4 oraz ETAP III zadanie 1. To 1,7 km nowej drogi wojewódzkiej biegnącej od ul. Odrzańskiej w Łanach do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budowa ronda na przecięciu z ul. Strachocińską we Wrocławiu. Termin zakończenia prac zaplanowano na koniec stycznia 2013 roku, a wartość inwestycji to ok. 22 mln zł.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest finansowana z budżetu województwa, niektóre zadania z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013.