Wybór wykonawcy dla kolejnego odcinka S3 Nowa Sól - Legnica
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2014-09-04
Trwają przetargi na budowę ponad 81 km drogi ekspresowej S3 na trasie Nowa Sól - Legnica. Na budowę jednego z odcinków S3 od węzła Gaworzyce (z węzłem) do węzła Kaźmierzów (bez węzła) wpłynęło sześć ofert. Odcinek ten liczy blisko 17 km.
Najtańszą ofertę w wysokości 477,9 mln zł złożyło konsorcjum firm Mirbud S.A i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim ,najdroższą, o wartości ponad 512,2 mln zł firma Astaldi. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.
Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Jak informuja drogowcy, otwarcie ofert na pozostałe odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest we wrześniu.
Przypomnijmy, zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica (autostrada A4) na terenie województwa lubuskiego i dolnośląskiego przewiduje realizacje pięciu zadań:
Zadanie I od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła), o długości ok. 16,4
Zadanie II od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (bez węzła), o długości ok. 16,9
Zadanie III od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ, o długości ok. 14,4 km
Zadanie IV od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe, o długości ok. 11,3 km
Zadanie V od węzła Lubin Południe (bez węzła) do węzła Legnica II (A-4), o długości około 22,6 km
Budowa odcinka Nowa Sól – Legnica (A4) przewiduje powstanie miedzy innymi 98 szt. obiektów inżynierskich w tym m.in. mosty, estakady, wiadukty, przejścia dla zwierząt.
Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).
Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Jak informuja drogowcy, otwarcie ofert na pozostałe odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest we wrześniu.
Przypomnijmy, zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica (autostrada A4) na terenie województwa lubuskiego i dolnośląskiego przewiduje realizacje pięciu zadań:
Zadanie I od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła), o długości ok. 16,4
Zadanie II od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (bez węzła), o długości ok. 16,9
Zadanie III od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ, o długości ok. 14,4 km
Zadanie IV od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe, o długości ok. 11,3 km
Zadanie V od węzła Lubin Południe (bez węzła) do węzła Legnica II (A-4), o długości około 22,6 km
Budowa odcinka Nowa Sól – Legnica (A4) przewiduje powstanie miedzy innymi 98 szt. obiektów inżynierskich w tym m.in. mosty, estakady, wiadukty, przejścia dla zwierząt.
Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).