Wymagająca budowa na Zakopiance, DK7 Kraków - Myślenice
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-05-17
- Dziś w nocy w Mogilanach położyliśmy przęsła kładki dla pieszych na przygotowanych wcześniej podporach. Operacja trwała 40 minut i wymagała całkowitego zamknięcia ruchu na Zakopiance w okolicy budowy. Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, o 2:20 ponownie otworzyliśmy ruch na zakopiance. Nad ranem udostępniliśmy kierowcom dwa pasy ruchu w każdym kierunku – podsumowuje krakowski oddział Generalnej Dyrecji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nocne prace na budowie kładki w Mogilanach, Zakopianka DK7 Kraków - Myślenice
Zdjęcia: GDDKIA
Kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji to 6 mln zł.
Budowa nowego przejścia dla pieszych ma zakończyć się w listopadzie tego roku.
Aktualne utrudnienia w ruchu na DK7
Zdjęcia: GDDKIA
Nowa kładka dla pieszych nad Zakopianką powstaje w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączy ona ul. Żary i św. Rity i zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami Zakopianki, DK7 Kraków – Myślenice.
Zakopianka, DK47 Rdzawka – Nowy Targ. GDDKIA planuje otwarcie jesienią
Jak wynika z danych GDDKIA, przez odcinek Zakopiankiw Mogilanach każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych. W ocenie drogowców, kładka zdecydowanie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.
Gdzie jeszcze nowe kładki dla pieszych na Zakopiance?
Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, realizowanych w ramach poprawy bezpieczeństwa pieszych na Zakopiance. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie
- koło przystanku autobusowego Góra Libertowska
- koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
Zadanie jest już realizowane, prace potrwają do 2027 roku.
Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowa ma ruszyć na wiosnę.
Trwają też wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstanie w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły mają zostać zrealizowane do końca 2025 roku.
Mapa Zakopianki Kraków - Myślenice. Gdzie roboty drogowe i inwestycje na DK7
Mapa: GDDKIA