Wystartował przetarg na S16 Borki Wielkie - Mrągowo z obwodnicą
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-14
Inwestycja polega na budowie drogi o długości 17,1 km, w tym: 13,1 km w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu DK59 (obwodnica Mrągowa). Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu DK59 będzie to droga o przekroju w większości jednojezdniowym (1x2). Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko przez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.
- Jednym z kryteriów oceny ofert będzie czas realizacji. Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Minimalny termin realizacji inwestycji wynosi 36 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Oprócz czasu realizacji przyjęto kryteria oceny ofert: cena, właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy. Ponadto w ocenie ofert uwzględniane będzie podkryterium środowiskowe - zagospodarowanie gruntu rodzimego – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie.
Większy budżet na S16 Borki Wielkie - Mrągowo zatwierdzony
W fazie przygotowawczej jest następny etap rozbudowy drogi krajowej nr 16 W trakcie opracowania są materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz dokumentacja techniczna do zlecenia budowy w systemie PIB dla drogi ekspresowej S16 na odcinku Mrągowo – Orzysz – Ełk o długości ok. 80 km. Dokumentacja będzie gotowa do realizacji w 2021 r. Planowane lata realizacji to 2022-25.
Droga krajowa nr 16 to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur w układzie równoleżnikowym. Ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze ośrodki regionalne (Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława, Ostróda), z trasami układu południkowego. W przyszłości S16, wraz z układem dróg Via Baltica, S5 i A2 przejmie tranzyt między zachodnią Europą a państwami nadbałtyckimi.