• Facebook - conadrogach
Wznowione roboty na autostradzie A6. Jedździmy tylko jedną jezdnią
Na przebudowywanym odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie – do węzła Rzęśnica po wakacyjnej przerwie wprowadzono ruch jedną jezdnią w obu kierunkach. Przebudowa odcinka potrwa do 2020 roku. Zdjęcia: GDDKIA

Mimo, że letnia pogoda sprzyja wyjazdom nad polskie morze, to drogowcy są nieubłagani i po przerwie wakacyjnej powrócili z pełnym zakresem prac na jezdnie autostrady A6 – obwodnicy Szczecina. Kierowcy muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu i zatorami. Do ruchu w obu kierunkach udostępniona jest bowiem tylko jedna jezdnia na przebudowywanym odcinku autostrady A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica.

Podczas wakacji, po to aby zminimalizować zatory na tym odcinku w okresie wzmożonego ruchu funkcjonowały dwie jezdnie. Teraz wznawiane są roboty w pełnym zakresie, co powoduje konieczność zamknięcie jednej z jezdni. We wprowadzonym obecnie pierwszym etapie prac zamknięta została częściowo już przebudowana jezdnia w stronę Szczecina, będą na niej wykonywane roboty przy poboczu, które są konieczne do wprowadzenia kolejnego etapu organizacji ruchu. Na początku października ruch w obu kierunkach zostanie przeniesiony na jezdnię w stronę Szczecina i rozpocznie się rozbiórka i przebudowa jezdni w stronę Świnoujścia, na której jest jeszcze stara nawierzchnia z płyt betonowych.

 

Przebudowa autostrady A6 Szczeci Dąbie - Rzęśnica. Organizacja ruchu

Przebudowa autostrady A6 Szczeci Dąbie - Rzęśnica. Organizacja ruchu. Zdjęcia: GDDKIA

Zadanie obejmuje przebudowę jezdni autostrady A6 na odcinku 3,5 km od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga posiada na tym odcinku znajdującą się w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30 XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Beton ze starej nawierzchni zostanie po przekruszeniu wykorzystany jako podbudowa. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt, które powstanie przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).

Całkowite zakończenie robót na tym odcinku powinno nastąpić wiosną 2020 roku.

 

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: