1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wznowione roboty na autostradzie A6. Jedździmy tylko jedną jezdnią

Wznowione roboty na autostradzie A6. Jedździmy tylko jedną jezdnią

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-09-20
Wznowione roboty na autostradzie A6. Jedździmy tylko jedną jezdnią
Na przebudowywanym odcinku autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie – do węzła Rzęśnica po wakacyjnej przerwie wprowadzono ruch jedną jezdnią w obu kierunkach. Przebudowa odcinka potrwa do 2020 roku. Zdjęcia: GDDKIA
Mimo, że letnia pogoda sprzyja wyjazdom nad polskie morze, to drogowcy są nieubłagani i po przerwie wakacyjnej powrócili z pełnym zakresem prac na jezdnie autostrady A6 – obwodnicy Szczecina. Kierowcy muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu i zatorami. Do ruchu w obu kierunkach udostępniona jest bowiem tylko jedna jezdnia na przebudowywanym odcinku autostrady A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica.

Podczas wakacji, po to aby zminimalizować zatory na tym odcinku w okresie wzmożonego ruchu funkcjonowały dwie jezdnie. Teraz wznawiane są roboty w pełnym zakresie, co powoduje konieczność zamknięcie jednej z jezdni. We wprowadzonym obecnie pierwszym etapie prac zamknięta została częściowo już przebudowana jezdnia w stronę Szczecina, będą na niej wykonywane roboty przy poboczu, które są konieczne do wprowadzenia kolejnego etapu organizacji ruchu. Na początku października ruch w obu kierunkach zostanie przeniesiony na jezdnię w stronę Szczecina i rozpocznie się rozbiórka i przebudowa jezdni w stronę Świnoujścia, na której jest jeszcze stara nawierzchnia z płyt betonowych.

 

Przebudowa autostrady A6 Szczeci Dąbie - Rzęśnica. Organizacja ruchu

Przebudowa autostrady A6 Szczeci Dąbie - Rzęśnica. Organizacja ruchu. Zdjęcia: GDDKIA

Zadanie obejmuje przebudowę jezdni autostrady A6 na odcinku 3,5 km od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga posiada na tym odcinku znajdującą się w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30 XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Beton ze starej nawierzchni zostanie po przekruszeniu wykorzystany jako podbudowa. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt, które powstanie przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).

Całkowite zakończenie robót na tym odcinku powinno nastąpić wiosną 2020 roku.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A6 Jak dojadę - Szczecin