Za cztery lata pojedziemy obwodnicą Stalowej Woli i Niska
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-08-31
Umowa na realizację obwodnicy Niska i Stalowej Woli w formule „zaprojektuj i wybuduj” została podpisana 30 sierpnia br. W ramach inwestycji konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Construcción S.A. zrealizuje nowy odcinek drogi krajowej nr 77 o długości 15,3 km, za prawie 199,2 mln zł i udzieli 10 lat gwarancji.
Początek obwodnicy Stalowej Woli i Niska zlokalizowany będzie w Stalowej Woli w miejscu skrzyżowania ulicy Podskarpowej i Chopina (nieopodal galerii Vivo!). Stąd obwodnica będzie przebiegać wzdłuż wałów rzeki San, czyli po północno-wschodniej granicy miasta Niska. Ponownie zostanie włączona w ciąg drogi krajowej nr 77 w miejscowości Przędzel przed węzłem Rudnik. Docelowo trasa połączy się również z drogą ekspresową S19 stanowiącą część międzynarodowego szlaku Via Carpatia, poprzez włączenie do planowanego węzła Rudnik.
Rozpoczęcie robót budowlanych przewidziane jest na IV kwartał 2018 r. Przed przystąpieniem do prac budowlanych, niezbędne będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, a także opracowanie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. W zakres prac wchodzi również przygotowanie infrastruktury towarzyszącej wraz z usunięciem tych elementów infrastruktury technicznej, które kolidują z inwestycją.
Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych Podkarpacia jak i całego kraju, ponieważ prowadzi ruch pojazdów m.in. do przejść granicznych w Korczowej i Medyce. Obecnie DK77 przebiega przez tereny o ścisłej zabudowie mieszkaniowej Stalowej Woli i Niska. Wysokie natężenie ruchu w tych miastach powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców. Do tego dochodzi również ograniczony ruch pojazdów pow. 3,5 tony przez centrum miasta Niska, co utrudnia rozwój lokalnym przedsiębiorcom. Obwodnica usprawni więc komunikację drogową pomiędzy miejscowościami, zwiększy przepustowość dróg, wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miast a przede wszystkim wpłynie na poprawę komfortu życia mieszkańców obu miast i poprawi bezpieczeństwo ruchu.