Zakopianka: DK47 Rdzawka – Nowy Targ będzie dwujezdniowa
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-06-27
Zakres inwestycji obejmuje budowę Zakopianki jako dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,136 km, o szerokości jezdni 2x3,50m. Powstaną cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe, 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady).
Planowana budowa odcinka Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Mapa: GDDKIA
Realizacja inwestycja stała się możliwa po podpisaniu przez ministra infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk aneksu do programu inwestycyjnego dla odcinka Zakopianki Rdzawka – Nowy Targ.
- Duże zainteresowanie turystyczne Podhalem i związany z tym ruch pojazdów, duże natężenie średniego ruchu dobowego i budowa drogi ekspresowej do Rabki Zdroju oraz drogi dwujezdniowej nr 47 do Chabówki uzasadniają kontynuację budowy odcinka dwujezdniowego do Nowego Targu, gdzie krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca. Umożliwi to szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala z innymi regionami kraju – zaznaczy minister.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co świadczy o wyczerpaniu przepustowości przekroju jednojezdniowego.
Prace przygotowawcze dla odcinka DK47 Rdzawka – Nowy Targ prowadzone były w latach 2008 – 2015. Dla inwestycji wydana została decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, która jest ważna i prawomocna. Dzięki podpisaniu aneksu do programu inwestycyjnego po wakacjach zostanie ogłoszony przez Oddział GDDKiA w Krakowie przetarg na realizację robót w trybie „projektuj i buduj”. Przewidywany czas trwania: 3 lata.
Obecnie trwa budowa Zakopinaki na odcinku ekspresowej drogi na odcinku Lubień - Rabka Zdrój.