1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zakopianka: Nowy most pod Tatrami na DK47 w Białym Dunajcu

Zakopianka: Nowy most pod Tatrami na DK47 w Białym Dunajcu

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-07-27
Zakopianka: Nowy most pod Tatrami na DK47 w Białym Dunajcu
Budowa mostu w Białym Dunajcu na Zakopiance ostatecznie zakończona. Zdjęcia: GDDKIA
Nowy most na Zakopiance w Białym Dunajcu wreszcie z pozwoleniem na użytkowanie! Drogowcy poinformowali, że wszystkie prace wchodzące w zakres budowy mostu w Białym Dunajcu, w ciągu DK47 zostały zakończone i odebrane przez nadzór budowlany. Z przeprawy kierowcy korzystają od grudnia ubiegłego roku, ale oficjalnie inwestycja zakończyła się dopiero teraz.

Przypomnijmy, w kwietniu 2016 r. podpisano umowę na realizację nowego mostu w formule projektuj i buduj z Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. W marcu 2018 r. rozpoczęły się roboty w terenie. Na pierwszym etapie wybudowano most tymczasowy, na który przełożono ruch pojazdów, aby rozebrać stary most i przystąpić do budowy nowego. Pod koniec ubiegłego roku nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia przejechali po nim pierwsi kierowcy. Przystąpiono do rozbiórki mostu tymczasowego i dalszych prac przewidzianych do wykonania. Wszystkie prace są już zakończone. Ostatecznie 23 lipca 2019 r. pozwolenie na użytkowanie całego zakresu inwestycji wraz z nowym mostem na DK47 w Białym Dunajcu, wydane przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego stało się decyzją ostateczną.

Most w Białym Dunajcu na DK47 Zakopiance

Nowy most w Białym Dunajcu na Zakopiance oficjalnie udostepniony w lipcu 2019 r. Zdjecia: GDDKIA

 

Stary most z 1930 r. w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stwierdzony w wykonanych ekspertyzach. Trzeba było zastąpić go nowym obiektem. Nowy ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. - Obiekt został zabezpieczony przed korozją. Zmieniło się też otoczenie po przebudowie dojazdów po obydwu jego stronach. Przebudowane zostały kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej. Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczają korpus drogi. Powstał system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonano nowe oświetlenie drogowe – wyliczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Biały Dunajec