Zakopianka: Nowy most pod Tatrami na DK47 w Białym Dunajcu
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-07-27
Przypomnijmy, w kwietniu 2016 r. podpisano umowę na realizację nowego mostu w formule projektuj i buduj z Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. W marcu 2018 r. rozpoczęły się roboty w terenie. Na pierwszym etapie wybudowano most tymczasowy, na który przełożono ruch pojazdów, aby rozebrać stary most i przystąpić do budowy nowego. Pod koniec ubiegłego roku nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia przejechali po nim pierwsi kierowcy. Przystąpiono do rozbiórki mostu tymczasowego i dalszych prac przewidzianych do wykonania. Wszystkie prace są już zakończone. Ostatecznie 23 lipca 2019 r. pozwolenie na użytkowanie całego zakresu inwestycji wraz z nowym mostem na DK47 w Białym Dunajcu, wydane przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego stało się decyzją ostateczną.
Nowy most w Białym Dunajcu na Zakopiance oficjalnie udostepniony w lipcu 2019 r. Zdjecia: GDDKIA
Stary most z 1930 r. w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stwierdzony w wykonanych ekspertyzach. Trzeba było zastąpić go nowym obiektem. Nowy ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. - Obiekt został zabezpieczony przed korozją. Zmieniło się też otoczenie po przebudowie dojazdów po obydwu jego stronach. Przebudowane zostały kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej. Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczają korpus drogi. Powstał system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonano nowe oświetlenie drogowe – wyliczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.