Zakopianka. Prawie trzy lata zajmie projektowanie DK47 z Nowego Targu
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-12-01
- Podpisaliśmy umowę na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 km Zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami. Projekt przygotuje IVIA za 3,75 mln zł. Czas na przygotowanie projektu będzie wynosił maksymalnie 32 miesiące – poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokładnego zakresu przebudowy Zakopianki oraz uzyskanie decyzji środowiskowej. Inwestycja będzie przygotowywana w obecnym śladzie DK47 Nowy Targ - Szaflary. Wiec nie można spodziewać się wielkich zmian. Tam, gdzie będzie to możliwe mają powstać dodatkowe pasy ruchu, rozbudowane zostaną skrzyżowania, przebudowane zjazdy, powstaną chodniki.
Budowa nowych rond w Zakopanem wyniesie ponad 10 mln zł
Bardziej zaawansowane prace dotyczą przebudowy drugiego fragmentu DK47, od Szaflar do ronda w Zakopanem. W styczniu GDDKIA zawarła umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka.
- Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem dokumentacji przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych – informuje GDDKIA.
Powstanie plan przebudowy Zakopianki w ciągu DK47. Budowa dopiero po 2028 r.
W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
To najbardziej oczekiwana trasa w Tatry - nowa Zakopianka DK47 Rdzawka - Nowy Targ
Zdjęcia: GDDKIA