1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zakopianka: Testują największą estakadę na S7 Lubień – Rabka

Zakopianka: Testują największą estakadę na S7 Lubień – Rabka

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-06-12
  4. Aktualizacja: 2019-06-13
Zakopianka: Testują największą estakadę na S7 Lubień – Rabka
Pierwsze próby obciążeniowe estakady na Zakopiance S7 Lubień - Rabka. Zdjęcia: GDDKIA
Na budowanym odcinku Zakopianki Skomielna Biała – Rabka Zdrój w ciągu drogi ekspresowej S7 prowadzone są próby obciążenia statycznego i dynamicznego największej estakady. Jej długość to 1 km a wysokość 49 m nad poziom terenu.

Estakada w Skomielnej Białej ma długość 1 km i 49 m wysokości nad terenem w najwyższym miejscu. Są to dwa równoległe obiekty po dwa pasy ruchu. Zanim obiekt będzie oddany do użytkowania musi przejść wszystkie testy i próby obciążeniowe.

Próbne obciążenia estakady w ciągu S7 Lubień-Rabka Zdrój rozpoczęły się we wtorek 11 czerwca. Są to obciążenia statyczne. Na środę zaplanowano obciążenia dynamiczne sprawdzające czy obiekty mają odpowiednie parametry. Do obciążania obiektu używane są samochody ciężarowe czteroosiowe o masie każdego ok. 32 t. w liczbie 8 szt. Przy badaniu obciążeń statycznych, w celu sprawdzenia zachowania konstrukcji, samochody ciężarowe ustawia się ściśle określonych miejscach w taki sposób, aby wygenerować maksymalne siły pozwalające sprawdzić zachowanie obiektu.

 

Próbne obciążenia największej estakady na budowanej S7 Lubień-Rabka Zdrój

Estakada na S7 w Skomielnej białej ma długość 1 km i 49 m wysokości nad terenem w najwyższym miejscu. Zdjęcia: GDDKIA

- Próbne obciążenia pozwalają przebadać sztywność konstrukcji na podstawie pomiarów ugięć ustroju nośnego, a także stabilność podpór na podstawie pomiarów wielkości ich osiadań – wyjaśniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Z kolei badanie obciążeń dynamicznych przeprowadza się podczas przejazdu ciężarówek w obu kierunkach, z różnymi prędkościami od 10 do 70 km/h, bez dodatkowego wymuszania drgań. Następnie pomiary są robione przy dodatkowym wymuszeniu drgań konstrukcji, co polega na przejeździe z prędkością 30 km/h przez sztuczny próg. Wyniki badań pozwolą na określenie parametrów dynamicznych estakady (m. in. częstotliwość drgań własnych i współczynnika tłumienia).

Według wstępnej oceny próby obciążeniowe wypadły dobrze.  - Ostateczna opinia powstanie pod koniec tygodnia, po przeanalizowaniu wszystkich wyników - dodają przedstawiciele GDDKIA.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7