Zakopianka. Wystartowała budowa nowych rond w Zakopanem
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-02-05
- Zaczęliśmy realizację dwóch nowych rond na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniach z ul. Ustup i ul. Wojdyły. W pierwszym etapie prac przełożymy sieci teletechniczne i elektryczne. Jutro (6 luty) zwęzimy jezdnię i wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km/h. Ruch dwukierunkowy zostanie utrzymany – poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakopianka. Prawie trzy lata zajmie projektowanie DK47 z Nowego Targu
Pierwszy etap prac budowlanych wiąże się ze zwężeniem od strony Harendy jezdni na terenie budowy. Przystanki autobusowe Ustup zostały tymczasowo przeniesione. Prace o wartości 10,4 mln zł realizuje Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe.
Nowe ronda na ul. Kasprowicza w Zakopanem zastąpią skrzyżowania z:
- ul. Wojdyły
- ul. Ustup.
Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, powstanie na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Będzie turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.
Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.
W ramach inwestycji powstaną dwa przejścia dla pieszych – na ul. Kasprowicza przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 zaprojektowano chodnik.
Planowany termin zakończenia prac to kwiecień 2025 r.
W kwietniu tego roku kierowcy mają pojechać nowym rondem na połączeniu Zakopianki z ul. Spyrkówka. Prace rozpoczęły się jesienią 2022 r. Obecnie gotowa jest już konstrukcja ronda. Do zrobienia zostały tylko prace wykończeniowe.
Zakopianka. Zima nie ułatwia prac na DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Budowa Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Zdjęcia: GDDKIA