1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zakopianka. Zima nie ułatwia prac na DK47 Rdzawka – Nowy Targ

Zakopianka. Zima nie ułatwia prac na DK47 Rdzawka – Nowy Targ

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-12-12
Zakopianka. Zima nie ułatwia prac na DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Budowa nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu - węzeł Klikuszowa. Zdjęcia: GDDKIA
Mimo zimy trwa budowa 16 kilometrowej, dwujezdniowej trasy w Tatry. Drogowcy chwalą tempo prac budowlanych na DK47 Rdzawka – Nowy Targ. Będzie to zupełnie nowy przebieg Zakopianki, która kierowcy pojada w przyszłym roku.

Budowa dwujezdniowej DK47 z Rdzawki do Nowego Targu, czyli dalszy ciąg „nowej zakopianki”, jak potocznie określają ją kierowcy, trwa od czerwca 2020 roku. Obecnie postęp robót budowlanych wynosi już 88 procent.

GDDKIA szuka projektantów Zakopianki S7 Kraków – Myślenice

Budowa nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu już coraz bliżej finiszu

Budowa nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu już coraz bliżej finiszu

Zdjęcia: GDDKIA

Zimowa aura nie ułatwiała w ostatnich dniach prac przy budowie odcinka Zakopianki. Mimo to prace postępują. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) opublikowała najnowsze zdjęcia z budowy Zakopianki.

Budowa nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu już coraz bliżej finiszu

Węzeł KIikuszowa w ciągu nowej Zakopianki

Węzeł Klikuszowa w ciągu nowej Zakopianki. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu już coraz bliżej finiszu

Zdjęcia: GDDKIA

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP jako nowy odcinek DK47 pomiędzy Rabką a Nowym Targiem o długości 16,1 km i szerokości jezdni 2x3,5 m. Zbudowane zostaną cztery węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe) oraz 27 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt).

Jak zapewnia GDDKIA, wykonawca realizuje prace zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem robót, który zakłada zakończenie budowy w 2024 r. Dzięki realizacji m.in. tego ponad 16-kilometrowego odcinka kierowcy łatwiej pojadą na trasie Kraków - Nowy Targ.

Wielka budowa w Małopolsce. Ponad 85 procent prac na S52 – Północnej Obwodnicy Krakowa

Niestety dalszy odcinek Zakopianki z Nowego Targu do Zakopanego nie masz szans na rozbudowę do dwujezdniowej trasy. Jakie są pomysły na przebudowę Zakopianki na odcinku DK47 między Nowym Targiem – Szaflarami do Zakopanego? Okazuje się, że zadanie będzie realizowane w obecnym śladzie drogi. Tam, gdzie będzie to możliwe mają powstać dodatkowe pasy ruchu a skrzyżowania doczekają się rozbudowy. GDDKiA zleciła już prace projektowe, które maja wskazać możliwości przebudowy i poprawy płynności i bezpieczeństwa ruchu. Pisaliśmy o tym więcej:

Zakopianka. Prawie trzy lata zajmie projektowanie DK47 z Nowego Targu

Zakopianka na odcinku Nowy Targ - Zakopane

Zakopianka na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Zdjęcia: GDDKIA

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47