• Facebook - conadrogach
Zakopianka: Zamknięty most w Białym Dunajcu, ruch po tymczasowym
Budowa nowego mostu na Zakopiance w Białym Dunajcu. Ruch odbywa się obecnie po moście tymczasowym. Zdjęcia: GDDKIA

Ruch w Białym Dunajcu, na drodze krajowej nr 47 odbywa się mostem tymczasowym. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu wybudowania nowego mostu na Zakopiance, co ma nastąpić pod koniec grudnia 2018 r. Nowy most powstanie w miejscu swojego poprzednika.

Po przełożeniu ruchu na most tymczasowy rozpoczęły się prace przygotowawcze do rozbiórki starego mostu, która ma potrwać dwa tygodnie. W tym czasie ruch będzie się odbywał po moście tymczasowym w dwóch kierunkach. Po wyburzeniu rozpoczną się prace przy budowie dojazdów od strony Zakopanego i wówczas wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na moście. Jak zaznaczają drogowcy - na inne rozwiązanie nie pozwalają warunki terenowe.

 

Most w Białym Dunajcu zastąpi nowy

Stary, zniszczony most w Białym Dunajcu zastąpi nowy. Zdjęcia: GDDKIA

Nowy most w Białym Dunajcu będzie miał konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Przebudowane zostaną dojazdy po obydwu stronach obiektu oraz kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej czyli : urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Powstaną mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa, by zabezpieczyć korpus drogi, system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające, a nowy most zostanie zabezpieczony przed korozją. Powstanie także nowe oświetlenie drogowe.

Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjnye IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. Koszt wykonania projektu i wybudowania nowego mostu wyniesie ok. 12 mln zł.

Stary most w Białym Dunajcu, który powstał w latach 30-tych ub. stulecia nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stąd decyzja o budowie nowego obiektu. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu oraz uzyskiwaniem decyzji koniecznych do jego wybudowania rozpoczęły się w 2008 r. Na każdym etapie procedur były jednak protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Federacja Obrony Podhala. 26 czerwca 2013 r. został wprowadzony na moście ruch wahadłowy z powodu bardzo złego stanu technicznego i zaleceniami opinii eksperckiej. Most był zabezpieczany, ale pomimo tego degradacja i korozja betonu cały czas postępowały. Stan obiektu był ciągle monitorowany. W poniedziałek 7 maja 2018 r. ostatni pojazd przejechał starym mostem.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Witek
2018-05-09 21:58
Kuźwa! Jak to jest możliwe, żeby jedna rodzina blokowała inwestycję, która jest konieczna ze względów bezpieczeństwa?..... Przecież to nie była jakaś fanaberia....

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: