1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Znamy terminy dla S3 Świnoujście - Troszyn. To ostatni brakujący odcinek trasy S3

Znamy terminy dla S3 Świnoujście - Troszyn. To ostatni brakujący odcinek trasy S3

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-10-02
Znamy terminy dla S3 Świnoujście - Troszyn. To ostatni brakujący odcinek trasy S3
Droga ekspresowa S3 - obwodnica Troszyna. W I kwartale 2020 r. mamy poznać wykonawcę "projektuj i buduj" dla odcinka S3-ki do Świnoujścia. Zdjęcia: GDDKIA
Droga ekspresowa S3 przebiega wzdłuż zachodniej granicy Polski i połączy Świnoujście (terminal promów morskich) z południową granicą z Czechami w Lubawce. Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest początkowym odcinkiem tej trasy. Jego realizacja potrwa najdłużej, bo do dzisiaj nie ma jeszcze wyłonionej firmy, która zajmie się zaprojektowaniem i budową. Przetarg na budowę dwujezdniowej trasy S3 od Świnoujścia ma ruszyć dopiero na przełomie 2019/2020 roku.

Droga ekspresowa S3 jest głównym szlakiem transportowym biegnącym wzdłuż naszej zachodniej granicy, jest to część korytarza łączącego północ i południe Europy. Droga jest w większości już gotowa na całym przebiegu, a do przełomu 2023 i 2024 roku ma być gotowa w całości od Świnoujścia do granicy z Czechami.

Odcinek drogi S3 z Troszyna do Świnoujścia jest ostatnim, który domknie budowę ekspresowej trasy w woj. zachodniopomorskim. Odcinek liczy 34,5 km i rozpoczyna się na terenie Miasta Świnoujście od terminalu promów morskich i wylotu z planowanego tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin. Odcinek kończy się na włączeniu w obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic obejmując przebudowę początkowego (jednojezdniowego) fragmentu tej obwodnicy.

Podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S3 Troszyn – Świnoujście

Droga ekspresowa S3 Troszyn – Świnoujście planowana jest w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na druga (bez połączenia z droga ekspresowa).

  • prędkość projektowa – 110 km/h
  • przekrój poprzeczny – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
  • szerokość pasa dzielącego – 5,0

W ciągu odcinka S3 Świnoujście - Troszyn zaplanowane są węzły drogowe: Warszów, LNG, Łunowo, Międzyzdroje, Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód.

Harmonogram, terminy, kiedy pojedziemy dla S3 Świnoujście - Szczecin

Od miesięcy drogowcy zapewniają, że kończy się proces przygotowawczy dla S3 Świnoujście – Troszyn. Decyzja środowiskowa została wydana w 2018 roku, w tym roku prowadzone są badania geologiczne. Przetarg na zaprojektowanie i budowę tego odcinka ma ruszyć na przełomie 2019 i 2020 roku. Oznacza to, że wykonawcę poznamy na wiosnę 2020 r. Według harmonogramu zakończenie realizacji tego fragmentu przewiduje się najpóźniej na początek 2024 rok.

Wcześniej, bo już w przyszłym roku powinna zakończyć się przebudowa dwóch ostatnich odcinków autostrady A6, które leżą na wspólnym przebiegu z drogą S3 (tu jednak pojawiły się problemy z wykonawcą – firmą Energopol Szczecin SA).

Przypominamy, że w tym roku rozpoczęły się również roboty na ponad 20-kilometrowym odcinku S3 Brzozowo-Miękowo i S3 Rzęśnica-Miękowo. Tym samym łączna długość trasy S3, która jest w fazie robót budowlanych wynosi ponad 40 km. Zakończenie inwestycji zaplanowano na II kwartał 2021 roku.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3 Jak dojadę - Świnoujście