1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Znamy wykonawcę S10 Bydgoszcz Południe – Emilianowo

Znamy wykonawcę S10 Bydgoszcz Południe – Emilianowo

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-02-08
Znamy wykonawcę S10 Bydgoszcz Południe – Emilianowo
PUT Intercor najbliżej budowy 9 km odcinka drogi S10 pomiędzy Bydgoszczą a Emilianowem. Mapa: GDDKIA
Drogowcy ponownie wybrali najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 na odcinku Bydgoszcz Południe – Emilianowo. Zadanie oprócz budowy 9 kilometrowego odcinka obejmuje również rozbudowę DK25. Prace mają potrwać do 2026 roku.

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S10 o długości 8,9 km wraz z rozbudową drogi krajowej nr 25 na odcinku ok. 5,4 km. Przebudowany zostanie węzeł Bydgoszcz Południe, który obecnie po jego wschodniej części zwęża się do jednojezdniowej drogi krajowej. Powstanie nowy węzeł Emilianowo, który usprawni dojazd do terenów przemysłowych i planowanego Terminalu Intermodalnego Emilianowie, oraz dwa nowe Miejsca Obsługi Podróżnych. Droga krajowa nr 25 zostanie poprowadzona nowym śladem, omijając miejscowość Brzoza. Ruch tranzytowy zostanie przeniesiony z obecnie mocno obciążonego odcinka drogi na nową jezdnię z dwoma węzłami - Zielona i Brzoza.

Budowa S10. Stan prac dla odcinków S10 w kujawsko-pomorskim



Widok na obecną DK10 z węzła Bydgoszcz Poludnie

Widok na DK10 z węzła Bydgoszcz Południe. Za pięc lat obecną krajówkę zastąpi droga ekspresowa S10 do Torunia. Zdjęcia: GDDKIA


W przetargu złożono dziewięć ofert, które opiewały na kwoty od 409 do 521 mln zł. Kryteria ich oceny to: okres gwarancji jakości (30 proc.), termin realizacji kontraktu (10 proc.) oraz cena (60 proc.).

- 15 grudnia 2021 r. informowaliśmy o unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty i konieczności przeprowadzenia ponownej weryfikacji ofert w trwającym przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25. Po analizie ofert oraz wyjaśnień złożonych przez pierwotnie wybranego wykonawcę, podjęliśmy decyzję o odrzuceniu jego oferty. Dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty, wskazując na Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z siedzibą w Zawierciu. Wartość wybranej oferty to ok. 410,8 mln zł, co stanowi ok. 63 proc. budżetu, który mieliśmy przewidziany na tę inwestycję – wyjaśniają drogowcy.

Pozostali oferenci mają jeszcze 10 dni na złożenie odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie umowy.

Około 50 kilometrowa droga ekspresowa S10 Bydgoszcz - Toruń, zlokalizowana w sercu województwa kujawsko-pomorskiego, połączy dwa największe jego miasta. Jej realizację podzielono na cztery zadania:

  • S10 Bydgoszcz Południe - Emilianowo o długości 9 km

  • S10 Emilianowo - Solec, długość 8,64 km

  • S10 Solec - Toruń Zachód o długosci 21 km

  • S10 Toruń Zachód - Toruń Południe o długości 12 km.

Znamy wszystkich chętnych do budowy S10 Bydgoszcz – Toruń

Mapa drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń

Mapa drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń. Mapa: GDDKIA

Kobylarnia i Mirbud nadal w grze o S10 Solec - Toruń Zachód

Ogłoszenie czterech przetargów stało się możliwe dzięki zakończeniu trwającej od marca 2020 r. procedury rozpatrywania odwołań od wydanej decyzji środowiskowej. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska (GDOŚ), decyzją z 4 czerwca 2021 r., wprowadził szereg zmian do wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Bydgoszczy decyzji środowiskowej z 24 lutego 2020 r.

GDDKiA została zobowiązana do wykonania dodatkowych trzech górnych przejść dla zwierząt dużych, a także kilku przepustów dla małych zwierząt. Jedno z górnych przejść przebiegać będzie nie tylko nad S10, ale też nad znajdującą się obok linią kolejową. Oprócz tego zwiększone zostały parametry przejścia dla zwierząt zintegrowanego ze Strugą Młyńską w okolicy Solca Kujawskiego oraz przejścia dla zwierząt w miejscu przekroczenia Strugi.

Decyzja GDOŚ poszerzyła również wskazany w decyzji środowiskowej zakres kompensacji przyrodniczej, w tym zwiększyła liczbę budek lęgowych dla ptaków i skrzynek rozrodczych dla nietoperzy. Zobowiązuje inwestora również do wykonania dodatkowego siedliska zastępczego dla płazów i nakłada obowiązek wykonania mikrosiedlisk dla gadów.

Zgodnie z decyzją GDOŚ, przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia konieczne będzie przeprowadzenie ponownej inwentaryzacji przyrodniczej, w tym m.in. całorocznej inwentaryzacji ssaków kopytnych i wilków, ptaków oraz inwentaryzacji wiosennych tras migracji płazów.

Ponadto poprzez zakaz lokalizowania zbiorników retencyjnych na terenach ochronnych ujęć wody, konieczna jest zmiana systemu odwodnienia na części zakresu zadania - w rejonie obwodnicy Torunia i w niewielkim stopniu w rejonie Solca Kujawskiego.   

Przebieg drogi zatwierdzony w decyzji środowiskowej nie został zmieniony, a lokalizacja przyszłej S10 została doprecyzowana w treści wydanej decyzji GDOŚ.  Szacunkowy dodatkowy koszt robót budowalnych wynikających z decyzji GDOŚ wynosi ponad 220 mln zł.   Zgodnie z harmonogramem całą drogą ekspresową S10 Bydgoszcz - Toruń pojedziemy w 2026 roku. 

Droga ekspresowa S10 w przyszłości połączy Szczecin z Warszawą

Droga ekspresowa S10 w przyszłości połączy Szczecin z Warszawą. Zdjęcia: GDDKIA

Droga ekspresowa S10
stanowi jedno z głównych połączeń drogowych Polski i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W docelowym kształcie S10 połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Tym samym w przyszłości będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S10 Jak dojadę - Bydgoszcz