Budowa obwodnicy Nysy w ciągu DK41 i DK46 - raport koniec 2015r .
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-12-28

zdjęcia


Budowa obwodnicy Nysy w ciągu dróg krajowych nr 41 i 46 w woj. opolskim. Zdjęcia: GDDKiA


Budowa obwodnicy Nysy w ciągu Dk41 i DK46 to obecnie największa inwestycja drogowa na Opolszczyźnie. Zdjęcia: GDDKiA


Pod koniec 2015 r. na budowie obwodnicy Nysy rozpoczęto roboty budowlane na 13 z 14 obiektów mostowych. Dodatkowo wykonano most tymczasowy na rzece Nysie Kłodzkiej, co przyspieszy wykonywanie docelowego obiektu mostowego nad rzeką oraz pozwoliło na lepsze skomunikowanie budowy. Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Nysy będzie miała 16,5 km długości - 7,4 km jako ciąg drogi krajowej nr 46 (droga dwujezdniowa) oraz 9,1 km jako ciąg drogi krajowej nr 41 (droga jednojezdniowa, na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1). Zdjęcia: GDDKiA


W ciągu nyskiej obwodnicy powstanie 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowy most nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100-metrowym przęsłem nurtowym, blisko 304-metrowa estakada nad planowanym Kanałem Ulgi oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi relacji Nysa – Opole oraz Nysa – Brzeg i Katowice – Legnica. Zdjęcia: GDDKiA


Prace budowlane pochłoną 307,44 milionów złotych. Prace realizuje konsorcjum firm „Mota-Engil Central Europe S.A.” Kraków i „Himmel & Papesch Sp. z o.o.” Opole. Zdjęcia: GDDKiA